English

پلیس آگاهی؛

بیش از ۳۵۰۰ وسیله نقلیه توقیفی و سرقتی در کشور کشف شد

معاون عملیات پلیس آگاهی فراجا ابراز داشت که بیش از ۳۵۰۰ دستگاه وسیله نقلیه مسروقه و توقیفی در کشور کشف شد.

بیش از ۳۵۰۰ وسیله نقلیه توقیفی و سرقتی در کشور کشف شد
به گزارش خبرگزاری موج

، سرهنگ محسن محسنی فرد در تشریح شیوه‌نامه گشت‌های ویژه پلیس آگاهی اظهارکرد: هدف و فلسفه اصلی راه‌اندازی خودروهای گشتی پلیس آگاهی، شناسایی، دستگیری و برخورد سریع با مجرمان جرایم علنی در سطح شهر به منظور تسریع در کشف و احساس امنیت روانی شهروندان است.  از طرفی افزایش روز افزون جرایمی از قبیل سرقت، آدم ربایی، کیف قاپی، نزاع های خیابانی و زورگیری موجب ایجاد ناامنی روانی در سطح جامعه شده است که یکی از ابزارهای مهم و بازدارنده پلیس تشکیل اکیپ‌های گشت آشکار و پنهان است.

معاون عملیات پلیس آگاهی فراجا تصریح کرد: این امر به خصوص در پلیس آگاهی که تخصصی‌ترین نهاد کشف جرم در فراجا بوده به صورت سازمان یافته و با تشکیلات منسجم ضرورتی غیرقابل انکار است.

وی با اشاره به راه اندازی گشت ویژه پلیس آگاهی  که از شهریور امسال در استان‌های هدف راه اندازی شده و در حال انجام است، گفت: مسئولیت اجرای دقیق این شیوه‌نامه برعهده رئیس پلیس آگاهی استان است و کلیه واحدهای گشت آشکار و پنهان پلیس آگاهی در سراسر کشور را در بر می‌گیرد.

محسنی فر در ادامه ضمن تشریح عملکرد این گشت‌ها گفت: با تلاش و اقدامات موثر پلیس آگاهی در این زمینه تا کنون بیش از ۳۵۰۰ دستگاه وسیله نقلیه مسروقه و توقیفی کشف و ضبط شده است. همچنین طبق آمارهای به دست آمده طی این مدت در این رابطه بیش از هزار نفر دستگیر شده‌اند که مجموع دستگیر شدگان مربوط به موبایل قاپی، سرقت به عنف، مسلحانه، وسائط نقلیه و همچنین مربوط به سایر جرایم و سرقت ها است.

وی با بیان اینکه عملیاتی که واحدهای گشت به صورت آشکار و مشخص و به وسیله خودروی فرم نسبت به تعقیب و گریز سوژه اقدام می کنند گشت آشکار است، خاطرنشان کرد: گشت پنهان نیز عملیاتی است که واحدهای گشت به صورت پنهانی نسبت به تعقیب و گریز سوژه اقدام می‌کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه