English

رئیس شورای حل اختلاف استان تهران اعلام کرد:

۵۲ محکوم به قصاص در ۹ ماه گذشته رهایی یافتند

رئیس شورای حل اختلاف استان تهران ابراز داشت: در ۹ ماهه سال جاری ۵۲ نفر محکوم به قصاص از قصاص رهایی یافته و همچنین در این مدت بیش از ۲ هزار زندانی جرایم غیر عمد و مالی استان تهران از زندان آزاد شدند.

۵۲ محکوم به قصاص در ۹ ماه گذشته رهایی یافتند
به گزارش خبرگزاری موج

، غلامرضا مهدوی رئیس شورای حل اختلاف استان تهران در آیین تجلیل از کارکنان برتر شورای حل اختلاف استان ضمن تبریک فرا رسیدن ماه مبارک رجب به امت مسلمان، اظهار کرد: در این مراسم از ۶۰۰ نفر از کارکنان برتر که توسط سرپرستان مجتمع‌های حل اختلاف استان معرفی شده‌اند تجلیل خواهد شد.

وی افزود: در مجموعه شورای حل اختلاف استان تهران بیش از ۳ هزار نفر کارمند مشغول به کار هستند و از بین این تعداد نفرات، ۶۰۰ نفر بر اساس شاخص‌های عملکردی به عنوان کارکنان برتر شناخته شدند.

مهدوی اضافه کرد: مشابه همین همایش بهمن ماه امسال و در ایام سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و یا در ایام نیمه شعبان برای تجلیل از همکاران قضایی شورای حل اختلاف استان تهران برگزار خواهد شد.

وی تصریح کرد: همه ما وظیفه داریم در جهت ایجاد صلح و سازش در پرونده‌های قضایی تمامی تلاش خود را به کار گیریم.

رئیس شورای حل اختلاف استان تهران با بیان اینکه در ۲۲ شهریور سال جاری قانون شوراهای حل اختلاف با محوریت دادگاه‌های صلح و سازش به تصویب نهایی رسید و در ۷ آذر ماه سال جاری لازم الاجرا شد، عنوان کرد: شوراهای حل اختلاف در حال حاضر به فلسفه اصلی خود که ایجاد صلح و سازش است، نزدیک شده است و ایجاد دادگاه‌های صلح خللی در کار شوراها ایجاد نخواهد کرد.

وی یادآور شد: میانگین سازش در شورای حل اختلاف شهر تهران در ۹ ماهه سال ۱۴۰۱ حدود ۵۵ درصد و در شهرهای تابعه ۴۳ درصد و میانگین کل استان ۵۰.۷۲ درصد بود.

مهدوی اضافه کرد: به همت مجموعه همکاران در شورای حل اختلاف استان تهران این عدد در شهر تهران به ۶۲ درصد و در شهرهای تابعه به ۵۰ درصد در ۹ ماهه سال ۱۴۰۲ افزایش یافته است.

وی خاطر نشان کرد: بر اساس دستور دادگستری کل استان تهران پرونده‌هایی که امکان سازش در آن‌ها وجود دارد جهت صلح و سازش از دادسراها به شوراهای حل اختلاف ارجاع داده می‌شوند در همین راستا نیز بیش از ۵۳ درصد از پرونده‌های وارده به دادسراهای بیست‌گانه شهر تهران منجر به صلح و سازش شده است.

رئیس شورای حل اختلاف استان تهران با بیان اینکه در بحث پرونده‌های مربوط به تصادفات نیز ۱۰۰ درصد پرونده‌هایی که برای سازش به شورای حل اختلاف استان ارجاع داده می‌شود با صلح و سازش مختومه شده است، گفت: درباره این پرونده‌ها گزارش نهایی این پرونده‌ها ارسال و با تایید قاضی شورا موارد مندرج در پرونده توسط شرکت‌های بیمه مربوطه تایید و پرونده به سرعت مختومه شده و این خود به نوعی باعث کاهش ورودی پرونده‌ها به محاکم قضایی می‌شود.

وی اظهار کرد: همچنین با تلاش مجموعه قضات و کارکنان شورای حل اختلاف استان در ۹ ماهه سال جاری ۵۲ نفر محکوم به قصاص از قصاص رهایی یافته و همچنین در این مدت بیش از ۲ هزار نفر از زندانیان جرایم غیر عمد و مالی استان تهران از زندان آزاد شدند.

در پایان این مراسم با اهدای لوح تقدیر از کارکنان برتر شورای حل اختلاف استان تهران تجلیل شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه