English

تهران امشب یخبندان می‌شود

ایستگاه‌های هواشناسی استان تهران نشان می‌دهد که امروز ۲۰ دی‌ماه کمینه دمای هوا در چهار ایستگاه هواشناسی استان به زیر صفر درجه رسیده و یخبندان رخ داده است.

تهران امشب یخبندان می‌شود
به گزارش خبرگزاری موج

، معاون مرکز پیش‌بینی سازمان هواشناسی کشور اظهار کرد: اطلاعات ایستگاه‌های هواشناسی استان تهران نشان می‌دهد که امروز ۲۰ دی‌ماه کمینه دمای هوا در چهار ایستگاه هواشناسی استان به زیر صفر درجه رسیده و یخبندان رخ داده است.

محمد اصغری ضمن ارائه گزارشی از وضعیت بارندگی‌ در ایستگاه‌های هواشناسی تهران اظهار کرد: سردترین دماهای امروز(۲۰ دی) استان به ترتیب از  ایستگاه توچال با مقدار ۷- درجه، فیروزکوه ۶.۳- درجه، ایستگاه سنجش آلودگی فیروزکوه ۰.۳- و ایستگاه آبعلی تهران ۰.۲- درجه سلسیوس گزارش شده استهمچنین کمینه دمای هوا در دماوند امروز به صفر درجه سلسیوس رسیده است.

معاون مرکز پیش‌بینی سازمان هواشناسی کشور ادامه داد: از بعدازظهر پنجشنبه تا بعدازظهر جمعه ۲۱ تا۲۲ دی  بارش برف، وزش باد، مه گرفتگی، کاهش دید، در مناطق کوهستانی کولاک برف و احتمال وقوع بهمن در مناطق مرتفع استان تهران انتظار می‌رود.  این شرایط اثرات مخاطره آمیزی همچون لغزندگی زمین به‌ویژه در گردنه‌های کوهستانی به سبب بارش برف و کاهش دید را در پی دارد.

وی ادامه داد: از دیگر مخاطرات جوی پیش رو می‌توان به احتمال سقوط سنگ از ارتفاعات، کولاک برف و احتمال اختلال در ناوگان حمل و نقل  اشاره کرد.

اصغری در پایان توصیه کرد: در این شرایط از سفرهای غیر ضروری به‌ویژه در گردنه‌های برف‌گیر خودداری و از فعالیت کوه نوردی و جابه‌جایی عشایر پرهیز شود علاوه بر آن خودروهای مناطق سردسیر مجهز به وسایل زمستانی شوند و از فعالیت‌های عمرانی پرهیز شود. آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی، پاکسازی دهانه پل‌ها و لایروبی کانال‌ها و آب‌روها از دیگر توصیه‌ها برای مواجهه مناسب برای شرایط پیش رو است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه