English

رسیدگی به مشکلات حقوقی و قضایی شهروندان توسط مرکز حفاظت‌واطلاعات قوه قضائیه

چند معاون مرکز حفاظت‌ و اطلاعات قوه قضائیه به بررسی مشکلات حقوقی و قضایی برخی شهروندان پرداختند و دستورات مقتضی را صادر نمودند.

رسیدگی به مشکلات حقوقی و قضایی شهروندان توسط مرکز حفاظت‌واطلاعات قوه قضائیه
به گزارش خبرگزاری موج

، پیرو منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی که مردمی بودن و مهم‌تر از آن مردمی ماندن را از ویژگی‌های لازمِ هر مسؤول نظام اسلامی خواندند و در راستای تأکیدات رئیس قوه قضائیه برای ملاقات بی‌واسطه مسئولان قضائی با مردم، معاونان مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه امروز (شنبه ۹ دی ماه) در مرکز ارتباطات مردمی قوه قضائیه حضور یافتند و با ۲۰ نفر از مراجعانی که برای رفع مشکلات حقوقی و قضائی خود به این مرکز مراجعه کرده بودند دیدار و به پرونده‌های آن‌ها رسیدگی کردند.

در این دیدار که با حضور علی اصغر رفاهی مدیر کل ارتباطات مردمی قوه قضائیه انجام شد، معاونان مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه در ارتباط با برخی پرونده‌ها و درخواست‌های مطروحه در چارچوب قانون دستور پیگیری به مراجع مربوطه را صادر و در خصوص تقاضای مراجعان برای درخواست اعاده دادرسی ارشادات لازم را ارائه کردند.

یکی از معاونان مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه در حاشیه این ملاقات مردمی اظهار کرد: برخی مراجعان در این ملاقات مردمی ارشاد حقوقی شدند و رفع ابهام در خصوص برخی سوالات مطرح شده از سوی متقاضیان به لحاظ پیچیدگی‌های رسیدگی‌های قضائی و اینکه بعضاً موضوعات مربوط به پرونده‌های کثیرالشاکی می‌شود، صورت گرفت.

وی افزود: مراجعان در این ملاقات مردمی از اطاله دادرسی گلایه داشتند بنابراین به آن‌ها توضیحاتی داده شد که به جهت تعدد زیاد اطراف پرونده و یا کارشناسی‌ها و استعلاماتی که لازم است انجام شود موضوعات بعضاً قدری ممکن است زمان بر باشد بنابراین شفاف سازی صورت گرفت.

معاون مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه گفت: برای استیفاء حقوق پرونده‌هایی که روند رسیدگی به آن‌ها طولانی شده است مقرر شد از ظرفیت مرکز وکلا و کارشناسان قوه قضائیه بهره‌مند شویم و از راهنمایی آنها، جلسات مساعدتی و مشورتی حقوقی که برگزار می‌کنند به رفع مشکلات این‌گونه پرونده‌ها کمک کنیم.

وی افزود: برخی از مراجعان در این ملاقات مردمی تقاضا داشتند که نظارت بر روند رسیدگی پرونده‌های آن‌ها از ابعاد مختلف صورت گیرد تا از مسیر واقعی و رسیدگی قانونی خارج نشود که در این زمینه نیز مطالعات لازم انجام شد و دستورات مقتضی خطاب به بخش‌های مختلف حفاظت اطلاعات قوه قضائیه صادر شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه