English

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری:

دانشگاه‌ها موتور پیشروان فناوری و صنعت هستند

وزیر علوم تحقیقات و فناوری گفت :دانشجویان درصورتی‌ که جذب صنعت شوند مشکل بیکاری آنان حل خواهد شد.


دانشگاه‌ها موتور پیشروان فناوری و صنعت هستند
به گزارش خبرگزاری موج

، محمدعلی زلفی‌گل در سومین رویداد صنعت دانش‌بنیان با محوریت صنایع کوچک و زیست‌بوم فناوری گفت: وقتی دانشگاه‌ها به صنایع متصل شوند و هر دانشگاه به عنوان مرجع توسعه یک صنعت انتخاب شود، این موضوع نه‌ تنها موجب توسعه فناوری می‌شود؛ بلکه فرهنگ کار تیمی و گروهی را فراهم می‌کند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه باید تلاش کنیم نظام‌های علمی مانا را پایدار کنیم و وزارت صمت کمک کند که این پردیس‌ها شکل بگیرد.

زلفی گل ادامه داد: بیش از ۷ هزار و ۱۵۰ انجمن علمی در دانشگاه‌ها داریم که اگر با صنایع ارتباط برقرار کنند شاهد پویایی صنعت خواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه بزرگ‌ترین مشکل کشور، نرخ بیکاری است گفت: دانشجویان درصورتی‌ که جذب صنعت شوند مشکل بیکاری آنان حل خواهد شد.

زلفی گل عنوان کرد: هر صنعتی به میزان توانمندی دانشجویان را بورسی کند که این امر منجر به کاهش مهاجرت و افزایش آمار اشتغال می‌شود.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه‌ها در همه جای دنیا موتور پیشروان نوآوری و فناوری هستند گفت: در این امر شکی نیست در کشور ما دانشگاه‌ها مرجعیت ساز هستند به واسطه فرهنگ شایسته جامعه ما، هر خانواده ایرانی آرزو دارد که فرزندش وارد دانشگاه شود. از این رو هر خانواده سعی می‌کند در سبد خانوار برای آموزش سهم آموزش داشته باشند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری افزود: در بحث علمی دانشگاه‌ها ما با جهاد علمی رتبه‌های برتری در منطقه داریم دانشگاه‌ها مرجع هستند تمام کسانی که مؤسس شهرک‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان هستند دست‌پرورده دانشگاه‌ها هستند.

وی تأکید کرد: دانشگاه‌ها موتور پیشروان فناوری و صنعت هستند، دانش‌آموخته دانشگاه‌ها با نوآوری و اختراع، صنعت را سرپا نگه می‌دارند. ضمن اینکه دانشگاه‌ها بهترین محل برای سرمایه‌گذاری هستند نوآوری در برگزاری رویدادهای صنعتی دانش‌بنیان مرجعیت علمی دانشگاه‌ها و رفاه اجتماعی را تقویت می‌کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه