English

وزیر بهداشت در گناباد:

غربالگری ۲۷ میلیون نفر در «پویش ملی سلامت» عملیاتی شده است

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تاکنون ۲۷ میلیون نفر از افراد بالای ۱۸ سال کشور در قالب «پویش ملی سلامت» غربالگری سلامت شده‌اند.

غربالگری  ۲۷ میلیون نفر در «پویش ملی سلامت» عملیاتی شده است
به گزارش خبرگزاری موج

، دکتر بهرام عین‌اللهی روز پنج شنبه در حاشیه بهره برداری از مجتمع بهداشتی و درمانی «علیزاده» در گناباد افزود: از بین افراد غربالگری شده در کشور ۵۳۸ هزار نفر بیماری فشار خون و ۳۲۳ هزار نفر دیابت داشتند که از بیماری خود بی اطلاع بودند.

وی بیان کرد: پویش ملی سلامت از ۲۰ آبان ماه در کشور آغاز شده و تا ۱۵ دی ماه ادامه دارد و در این چهارچوب افراد بالای ۱۸ سال به لحاظ فشار خون و دیابت بررسی و غربالگری می شوند.

وزیر بهداشت ادامه داد: در قالب این پویش هفت میلیون و ۷۷۸ هزار نفر از افراد غربالگری شده که مستعد ابتلا به این بیماریها هستند نیز باید مورد بررسی قرار گیرند.

وی با بیان اینکه توسعه تجهیزات و امکانات سخت افزاری بهداشتی و درمانی در دولت سیزدهم مورد توجه خاص قرار گرفته است، تصریح کرد: از ابتدای این دولت تاکنون ۲ هزار مرکز بهداشتی و درمانی در سطح کشور به بهره برداری رسیده و ۲ هزار مرکز دیگر تا پایان دولت سیزدهم تکمیل می شود.

دکتر عین اللهی کاهش جمعیت را یکی از مشکلات مهم کشور برشمرد و گفت: مراکز بهداشتی و درمانی ظرفیت خوبی برای مساله جوانی جمعیت و فرزند آوری هستند که باید از پتانسیل آنها بهره بیشتر گرفت.

وی ادامه داد: طرح سلامت خانواده به عنوان یکی از دستاوردهای مهم دولت سیزدهم ابتدا در ۵۷ شهرستان آغاز شد و تاکنون در ۱۸۰ شهرستان و ۱۰ استان کشور به طور کامل اجرا شده است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تصریح کرد: در راستای این طرح برای هر ایرانی با کد ملی یک پرونده سلامت تشکیل و با برررسی وضعیت سلامتی فرد توسط مراقبان بهداشت، در صورت داشتن بیماری به پزشک خانواده ارجاع داده می‌شود.

عین اللهی با تاکید بر اینکه همیشه رعایت بهداشت مقدم بر درمان است، گفت: یکی از مشکلاتی که امروزه در شهرها گسترش پیدا کرده توجه ناچیز مردم به وضعیت سلامت خودشان است و در صورت وقوع حادثه و یا مشکلات قلبی و یا غیره به فکر درمان می افتند و به عبارت دیگر به مقوله پیشگیری کمتر توجه می شود، لذا پویش ملی سلامت با تاکید بر پیشگیری و خودمراقبتی در حال اجراست.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه