English

جانشین فرمانده کل انتظامی کشور:

تعاملات پلیسی با کشورها لازمه پلیس هوشمند و بروز است

جانشین فرمانده کل انتظامی کشور با تاکید بر اهمیت دیپلماسیِ پلیسی در مسیر تحقق اهداف انتظامی، ابراز داشت: تعاملات پلیسی با کشورها لازمه پلیس هوشمند و بروز است.

تعاملات پلیسی با کشورها لازمه پلیس هوشمند و بروز است
به گزارش خبرگزاری موج

، نشستی تعاملی به ریاست سردار قاسم رضایی جانشین فرمانده کل انتظامی کشور و با حضور سردار مجید کریمی معاون فرمانده کل و رئیس پلیس بین‌الملل فراجا و مدیران این مجموعه در سالن ولایت برگزار و بر افزایش سطح تعاملات، روابط و دانستی های مرتبط با این موارد تاکید شد.

سردار رضایی در جمع بندی این نشست با تاکید بر اهمیت به سزای دیپلماسیِ پلیسی در مسیر تحقق اهداف انتظامی، اظهار داشت: سازمان اینترپل بر اساس ضوابط و قوانینی خاص عمل می‌کند که با شکوفایی ظرفیت‌های موجود حداکثر استفاده را برای گسترش تعامل با تمام کشورهای عضو سازمان اینترپل به منظور فراهم سازی بستری امن در جهان مهیا کنیم.

جانشین فرمانده کل انتظامی کشور تصریح کرد: شناخت مباحث حقوقی، سواد بین‌الملل، دانستنی‌های روش تعاملات و گفتمان از جمله مصادیق مهم در حوزه بین‌الملل است که باید توجه ویژه‌ای به این امر مهم شود.

وی دیپلماسی پلیسی را طبق تأکیدات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) بر سه اصل "عزت"، "حکمت" و "مصلحت" دانست و گفت: این موضوع بستگی به میزان توجه و تمرکز انتظامی در حوزه روابط بین‌الملل دارد که تأثیر مستقیمی نیز بر مسائل انتظامی و امنیتی داراست تا جایی که می‌توان آن را به عنوان بازویی توانمند در نظر گرفت که هر چه سطح این روابط و تعاملات گسترده‌تر شود، نتایج حاصله در انجام مأموریت‌های پلیسی و به تبعیت از آن منافع ملی حاصله درخشان‌تر خواهد شد.

این مقام عالی انتظامی عنوان داشت: همانطور که اشاره شد، هر چه سطح تعاملات، روابط و هم افزایی انتظامی و پلیسی با کشورهای دیگر بخصوص همسایگان تقویت شود به همان اندازه در فراهم سازی بستری مناسب برای به وجود آمدن فرصت‌های تازه و همزمان از بین بردن یا کاستن تهدیدات و چالش‌ها موفق تر خواهیم بود و لازمه یک پلیس هوشمند و بروز داشتن تعاملاتی پلیسی با سایر کشورهاست لذا با برنامه‌ریزی هدفمند باید در این راستا حرکت کنیم.

سردار "مجید کریمی" معاون فرمانده کل و رئیس پلیس بین‌الملل فراجا نیز در این نشست ضمن ارائه گزارشی از عملکرد این پلیس به نشست سالانه سازمان اینترپل اشاره کرد و افزود: در این نشست اساسنامه و قوانین داخلی اینترپل، فرآیندهای کاری و نحوه همکاری کشورها از جمله تبادل اطلاعات و عملیات‌های مشترک پروژه‌ها و برنامه‌ها برای کشورهای عضو و همچنین تسهیل در امور استرداد مجرمان بین‌المللی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه