English

رئیس سازمان حفاظت محیط‌ زیست:

مازوت‌سوزی امسال در سه استان تهران، البرز و اصفهان وجود نداشته است

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: ما امسال در سه استان تهران، البرز و اصفهان مازوت‌سوزی نداشتیم؛ در شازند اراک نیز از مازوت کم‌سولفور استفاده شد

مازوت‌سوزی امسال در سه استان تهران، البرز و اصفهان وجود نداشته است
به گزارش خبرگزاری موج

، علی سلاجقه عصر امروز در نشست هم‌اندیشی با مراکز دانشگاهی و پژوهشی استان گلستان اظهار کرد: ما امسال در سه استان تهران، البرز و اصفهان مازوت‌سوزی نداشتیم؛ در شازند اراک نیز از مازوت کم‌سولفور استفاده شد که بر اساس برنامه‌ریزی‌ها به‌زودی این مورد هم حذف خواهد شد.

وی بیان کرد: از آنجایی که مشعل‌های نفتی هم در آلودگی می‌تواند نقش داشته باشد، در تلاش برای خاموش کردن این مشعل‌ها هستیم که تاکنون ۱۰۰ مورد را حذف کردیم و خاموش کردن مابقی هم به مرور زمان انجام خواهد شد.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به حضور اعضای دولت در شهرستان‌ها و بخش‌های مختلف در قالب سفرهای استانی رییس جمهور، گفت: نشست‌هایی که همراه با بحث و تبادل نظر و منجر به نتیجه شود، بهترین نشست‌های این چنین سفرهایی خواهد بود.

سلاجقه ادامه داد: سازمان حفاظت محیط زیست در قالب ادارات استانی خود، ارتباطات خوبی با جامعه دانشگاهی دارد که نمونه آن در بحث لایروبی خلیج گرگان، به شخصه به نظرات متخصصان و نخبگان دانشگاه منابع طبیعی و علوم کشاورزی گرگان اعتماد و با اجرای آن موافقت کردم.

وی افزود: از دانشگاه‌های سه استان شمالی انتظار داریم تا معضلات محیط زیستی این استان‌ها را حل کنند و اگر به حرف دانشگاه توجه نشود، برای نخبگان دانشگاهی سرخوردگی ایجاد می‌شود.

سلاجقه اضافه کرد: دانشگاه گرگان بنیان علمی خوبی در همه ابعاد محیط زیست داشته که نمونه آن در خصوص طرح احیای خلیج گرگان بوده که این دانشگاه در مطالعات طرح نقش داشته و باید به عنوان ناظر طرح هم پای کار باشد.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با یادآوری این که دیدگاه ما به توسعه باید جامع‌نگر باشد، گفت: نگاه نمایندگان مجلس باید بر اساس مزیت سرزمینی باشد و شهر خود را به عنوان یک کشور مستقل ندانند.

سلاجقه بیان کرد: رویکرد دولت سیزدهم به‌طور کامل محیط زیستی است و همه به این نتیجه رسیدند که بدون مجوز محیط زیست، کلنگی بر زمین نخورد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه