English

رییس پلیس آگاهی تهران بزرگ:

کشفیات پلیس در سال جاری ۶۰ درصد افزایش یافت/کاهش ۲۶ درصدی سرقت منازل در سال‌جاری

رییس پلیس آگاهی تهران بزرگ از کاهش 8 درصدی انواع سرقت‌ها و کاهش 26 درصدی سرقت منازل در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد و گفت: در سال‌جاری کشفیات سرقت‌ها با تلاش‌های نیروهای پلیس آگاهی 60 درصد افزایش یافت.

کشفیات پلیس در سال جاری 60 درصد افزایش یافت/کاهش 26 درصدی سرقت منازل در سال‌جاری
به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری موج

، وقوع سرقت یکی از معضلاتی است که همواره جامعه با آن دست به گریبان بوده و این ناهنجاری اجتماعی علاوه بر ضررهای مادی و معنوی به اقشار مختلف جامعه سبب اختلال در نظم عمومی نیز شده است. در زمینه انواع سرقت‌ها پلیس در بخش پیشگیری قبل از وقوع جرم و همچنین حین جرم و بعد از آن نقش موثری داشته است. 

بر اساس اعلام رییس پلیس آگاهی تهران ، در سال جاری وقوع سرقت به طور کلی کاهش 8 درصدی و سرقت منازل کاهش 26 درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته داشته است. همچنین به گفته این مقام مسئول، کشفیات پلیس نیز در سال جاری افزایش 60 درصدی داشته است که می‌تواند نویدبخش خوبی برای ارتقای امنیت در جامعه باشد. 

سردار علی ولیپور گودرزی رییس پلیس آگاهی تهران در گفت‌وگو با خبرگزاری موج، در بیان آمار سرقت‌ها و مقایسه آن با مدت مشابه سال گذشته گفته است: با تعامل مناسب و اقدامات خوبی که هم پلیس آگاهی و هم پلیس پیشگیری انجام داده است تاکنون بالای 8 درصد کاهش وقوع جرم نسبت به سال گذشته ثبت شد. همچنین در بخش کشفیات سرقت نیز پلیس موفق شد تا افزایش 60 درصدی را در بخش کشفیات به ثبت برساند. 

رییس پلیس آگاهی تهران بزرگ یکی از دغدغه‌های عموم مردم را سرقت از منازل عنوان کرد و گفت: با تلاش شبانه‌روزی برخوردهای لازم با باندهای سابقه‌دار سرقت انجام شده است. 

علیپور گودرزی از تعامل مناسب پلیس آگاهی با دستگاه قضایی کشور خبر داد و افزود: با تعاملی که با دستگاه قضا داشتیم به سارقانی که سرقت های متعدد داشته اند به هیچ عنوان مرخصی داده نشده و این افراد تحت کنترل جدی قرار دارند. 

وی تاکید کرد: مقرر است تا برای متهمان سابقه دار، اشد مجازات درنظر گرفته شود. 

این مقام مسئول گفت: با مجموع تدابیری که پلیس در نظر گرفته است شاهد کاهش 26 درصدی سرقت منزل در سال جاری بودیم. 

وی در خصوص پایبندهای الکترونیکی برای سارقان سابقه دار،گفت: زیرساخت های این موضوع در حال انجام است و شامل افرادی می‌شود که سرقت‌های متعددی داشته‌اند. قرار است با هماهنگی دستگاه قضایی این سارقان با پایبندهای الکترونیکی تردد داشته باشند و ساز و کار قانونی آن در حال انجام است تا پلیس بتواند این مجرمان را کنترل کند .

علیپور گودرزی کنترل سارقان سابقه دار با پایبندهای الکترونیکی را در کاهش وقوع جرم و سرقت بسیار تاثیرگذار دانست.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه