English

رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور:

۱۰ میلیون یورو تجهیزات آزمایشگاهی پزشکی قانونی را نوسازی می‌کند

رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور ابراز داشت: با توجه به اینکه بسیاری از تجهیزات و نیازهای آزمایشگاهی ما از خارج کشور تأمین می‌شود به اختصاص منابعی از هیات امنای ارزی به شدت نیازمند هستیم.

۱۰ میلیون یورو تجهیزات آزمایشگاهی پزشکی قانونی را نوسازی می‌کند
به گزارش خبرگزاری موج

، عباس مسجدی در مراسم اختتامیه سی و نهمین نشست هم‌اندیشی مدیران این سازمان، گفت: با اختصاص ده میلیون یورو از محل هیات امنای ارزی، سازمان قادر خواهد بود تمامی دستگاه‌ها و تجهیزات آزمایشگاهی نیازمند نوسازی خود را نوسازی و به روز رسانی کند.

وی با انتقاد از کنار گذاشتن سازمان از منابع هیات امنای ارزی، افزود: متاسفانه در سال ۱۴۰۲ سازمان از این منبع کنار گذاشته شد در حالی که با اختصاص اعتباراتی از این ناحیه می توان بخش قابل توجهی از نیازها را تأمین و به درخواست‌های مردمی به شکلی بهتر و شایسته‌تر پاسخ داد.

رییس سازمان پزشکی قانونی کشور در ادامه سخنان خود با اشاره به ابعاد و دستاوردهای معنوی فعالیت‌های سازمان و اهمیت نظرات پزشکی قانونی در اجرای عدالت گفت: اعتبار اجتماعی ایجاد شده برای سازمان که نتیجه زحمات همه همکاران به ویژه همکاران فعال در صف است، افتخار بزرگی برای سازمان محسوب می‌شود و موجب شده که امروز سازمان از اعتماد عمومی و احترام قابل توجهی در دستگاه قضا و سایر ارکان حاکمیت برخوردار باشد.

وی خاطرنشان کرد: هر چند پزشکی قانونی در مقایسه با دیگر سازمان‌ها مشکلات و کمبودهای بیشتری دارد اما نقش نظرات سازمان در آرای قضات و اجرای عدالت و احقاق حقوق مردم با هیچ ارگان و دستگاه دیگری قابل مقایسه نیست و همین امر سازمان را به یک مجموعه کیفی تبدیل کرده است.

مسجدی در ادامه به توصیه های رییس قوه قضائیه در افتتاحیه سی و نهمین هم اندیشی مدیران اشاره کرد و افزود: اینکه رییس محترم قوه قضاییه کار سازمان را بی بدیل می دانند که نظرات کارشناسی آن منجر به ایجاد آرامش و تأمین امنیت در کشور می شود، افتخار و اعتبار بزرگی برای ما محسوب می شود.

رییس سازمان پزشکی قانونی کشور توجه به مسائل شرعی، نظارت و دقت در کار و ایجاد پیوند بین نسل جوان و نسل با تجربه در سازمان را از دیگر توصیه‌های رییس قوه قضاییه عنوان کرد و افزود: بحث جانشین پروری باید در سازمان مورد توجه قرار گیرد زیرا انتقال تجربیات به نسل جدید به نفع کشور است و ما وظیفه داریم در حوزه جانشین پروری افرادی را تربیت کنیم که از توانایی بیشتری نسبت به نسل فعلی برخوردار باشند.

مسجدی با تاکید بر اینکه لازم است در تصمیم گیری‌ها، هر استان متناسب با شرایط خاص خودش مورد توجه قرار گیرد، تصریح کرد: ستاد در تصمیم گیری‌ها باید ویژگی‌های هر استان را در نظر گیرد چرا که به عنوان مثال شرایط استان سیستان و بلوچستان با استان‌های شمالی و یا استان‌های غربی با مرکزی کاملاً متفاوت است.

وی داشتن حسن خلق با مردم و برخورد توأم با عزت و تکریم را سرلوحه همیشگی کار در پزشکی قانونی عنوان و تصریح کرد: مردم ولی نعمتان ما هستند و اگر هر فردی در کشور به جایگاهی می‌رسد از منابع این کشور بهره برده و در این خاک پرورش یافته است.

وی تاکید کرد: مردم همواره اهمیت و جایگاه ویژه‌ای دارند و باید در هر شرایطی شأن و منزلت آنان حفظ شود بنابراین در سازمان پزشکی قانونی کشور باید به گونه‌ای عمل کنیم که مشکلات و نواقص، خللی در خدمت رسانی به مردم وارد نکند.

رییس سازمان پزشکی قانونی کشور کارآمدسازی را از مهم‌ترین برنامه‌های پیش روی سازمان برشمرد و از مدیران ستاد و استان ها خواست تا با توجه به اولویت‌ها و سیاست‌های سازمان برنامه‌های سال ۱۴۰۳ را به دقت تدوین کرده و ارائه دهند تا بر اساس آن برای سال آینده سازمان برنامه‌ریزی‌های لازم صورت گیرد.

صرفه‌جویی یک میلیاردی با اصلاح فرایندهای آزمایشگاهی

مسجدی در ادامه سخنان خود با تاکید بر لزوم استفاده بهینه از تجهیزات و منابع مالی سازمان گفت: خوشبختانه با اصلاح فرایندهای آزمایشگاهی در یک استان موفق به صرفه جویی یک میلیارد تومانی در هزینه‌های مربوط به مواد و تجهیزات شدیم که اقدامی بسیار مناسب و ارزشمند است.

وی با بیان اینکه بخش مهمی از کار سازمان مربوط به امور متوفیان است، تصریح کرد: افرادی که به ما مراجعه می‌کنند و به ویژه متوفیان ارجاع شده امانت الهی هستند و مسئولیت متوفی با حاکمیت است بنابراین باید در امور مربوط به آن ها حرمت این عزیزان حفظ شود.

 

بانک ژنتیک در قله قرار می‌گیرد

وی بانک ژنتیک را یکی از افتخارات سازمان، قوه قضاییه و کشور دانست و افزود: عزم و اراده جدی برای تقویت هرچه بیشتر بانک ژنتیک در سازمان وجود دارد و تلاش ما آن است که این بانک را با کارایی هر چه بیشتر در قله قرار دهیم.

وی همچنین با ابراز رضایت از اقدامات مرکز تحقیقات پزشکی قانونی در ساخت و تولید تجهیزات و دستگاه‌های مورد نیاز، بر ارتقاء هرچه بیشتر ارتباط این مرکز با شرکت‌های دانش بنیان برای افزایش تولیدات و ساخت تجهیزات مورد نیاز تاکید کرد.

مسجدی توجه به مسائل آموزشی و پژوهشی، ضرورت حفظ مالکیت معنوی سازمان، نظارت و سرکشی دقیق بر مجموعه، توجه به موضوعات فرهنگی، ارتباط با دانشگاه­ها، حوزه­ها و سایر مراکز علمی و نهادهای بین المللی و... را از برنامه‌های مهم سازمان عنوان کرد.

مخالفتی با دادپزشک وجود ندارد

رییس سازمان پزشکی قانونی کشور همچنین با بیان اینکه در مجموعه مدیریتی سازمان مخالفتی با توسعه فعالیت‌های دادپزشک وجود ندارد، اظهار داشت: باید طرح و برنامه‌ای مشخص در چارچوب قانون برای دادپزشک تدوین و مصوب شود و سپس با نظارت کامل سازمان به اجرا درآید تا به این ترتیب ضمن ارائه خدمات مناسب به مردم، حقوق آنان نیز به طور کامل حفظ شود.

رییس سازمان پزشکی قانونی کشور در پایان با بیان اینکه فلسفه برپایی همایش‌ها و جلسات هم‌اندیشی ایجاد انس و الفت بیشتر بین مدیران، بیان مشکلات و اقدامات و برنامه‌های هر استان، ابلاغ ماموریت‌ها و سیاست‌های سازمانی و در نظر گرفتن راه‌کارهای اجرایی آن است، ابراز امیدواری کرد برپایی این همایش منجر به هرچه بهتر شدن فعالیت‌های سازمان، رفع نواقص موجود و نیز خدمت رسانی مناسب‌تر و با کیفیت‌تر به مردم شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه