English

نازایی در کشور، ۷ درصد بیشتر از میانگین جهانی است

دبیر مرکز مطالعات راهبردی جمعیت کشور ابراز کرد: آمار نازایی در ایران به ۲۰ درصد رسیده، در حالی که این میزان در دنیا، ۱۲ تا ۱۳ درصد است.

 نازایی در کشور، ۷ درصد بیشتر از میانگین جهانی است

به گزارش خبرگزاری موج، صالح قاسمی شامگاه شنبه در جلسه پدافند غیرعامل جنوب استان کرمان در فرمانداری جیرفت، اظهار کرد: تهدیداتی در حوزه جمعیت داریم که بسیار جدی است و اگر جمعیت به اولویت تبدیل نشود با رفتار معمول بروکراتیک به اولویت تبدیل نمی‌شود.

وی افزود: ستاد جمعیت استانی و شهرستانی باید تشکیل و پیگیری اجرای قانون انجام شود و کسانی که خوب عمل کردند، تشویق شوند و کسانی که طبق وظایف عمل نکردند، تنبیه شوند.

قاسمی تاکید کرد: کارگروه ویژه هر دستگاه باید تشکیل شود و هر دستگاه وظیفه خود در زمینه قانون جوانی جمعیت به‌درستی انجام دهد  و نقشه راه و برنامه اقدام تنظیم کند.

مشاور سازمان پدافند کشور در حوزه جمعیت ادامه داد: مدیران باید مسئله جمعیت را بشناسند و این شناخت با اینترنت و رسانه‌ها ممکن نیست.

وی افزود: اگر مدیران به موضوع جمعیت اشراف پیدا کنند، می‌فهمند چرا رهبر معظم انقلاب، ۵۹ بار درباره آن صحبت و تاکید کردند.

قاسمی با بیان اینکه هر استانی شرایط خاص خود را دارد و مسائل آنها متفاوت است، اضافه کرد: آمارهای دقیق استان و شهرستان‌ها باید وجود داشته باشد تا اشراف بر مسئله شکل بگیرد، چون بدون شناخت امکان مدیریت آن نیست.

وی با اشاره به تهدیدات اجتماعی که جامعه ایران را تهدید می‌کند، گفت: انقلاب جنسی و انقلاب خانواده، تهدیدات اجتماعی بود که در غرب اتفاق افتاد و اکنون جامعه ما را هم تهدید می‌کند و می‌تواند خانواده را از هم بپاشد.

دبیر مرکز مطالعات راهبردی جمعیت کشور به تهدیدات غذایی مرتبط با محصولات تراریخته اشاره کرد و ادامه داد: غذا به صورت یک اسلحه دیده شده و تغذیه در خدمت راهبردهای تهدیدمحور خارجی قرار گرفته است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه