English

وزیر آموزش و پرورش:

ایران قوی از مسیر مدرسه‌ها و معلمانی می‌گذرد که جوانان علمی را تربیت کرده‌اند

وزیر آموزش و پرورش ابراز داشت: افرادی که ایران را قوی، اقتصاد، فرهنگ قوی و آینده ایران را بر قله می‌خواهند بدانند که این مسیر از مدرسه‌ها و معلمانی می‌گذرد که جوانان علمی را تربیت کرده‌اند.

ایران قوی از مسیر مدرسه‌ها و معلمانی می‌گذرد که جوانان علمی را تربیت کرده‌اند

به گزارش خبرگزاری موج، رضا مراد صحرایی پنجشنبه در آیین تجلیل از برگزیدگان المپیادهای علمی در مشهد افزود: امروز دغدغه همه مسوولان نخبگانی هستند که شکوفایی ایران را رقم خواهند زد.

وی ادامه داد: افرادی که ایران را قوی، اقتصاد، فرهنگ قوی و آینده ایران را بر قله می‌خواهند بدانند که این مسیر از مدرسه‌ها و معلمانی می‌گذرد که جوانان علمی را تربیت کرده‌اند.

وزیر آموزش و پرورش خاطر نشان کرد: بعد از ۱۰ سال تاریکی، مرکز دانش‌پژوهان را بار دیگر برگرداندیم و به زودی به طور رسمی افتتاح می‌شود.

وی افزود: تسهیلات بنیاد ملی نخبگان برای المپیادهای نوظهور و ملی باید به راحتی در دسترس قرار گیرد و آیین‌نامه آن در حال آماده شدن است.

صحرایی اضافه کرد: مقرر شده همه المپیادهایی که تضمین کننده حرکت ما در دانش است در شورای عالی انقلاب فرهنگی به المپیادهای قبلی اضافه شود؛ همه موانع نخبگان را برمی‌داریم و این راه را با جدیت دنبال می‌کنیم.

وی با اشاره به تدریس زبان فارسی در ۶۵ کشور جهان گفت: ایران در ۸۵ کشور جهان نیز به طور مستقیم و غیر مستقیم نمایندگی دارد و باید المپیاد بین‌المللی زبان و ادبیات فارسی را راه‌اندازی کنیم.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه طرح تحول المپیادها و پذیرفتن آنها به عنوان مسیر ورود به دانشگاه‌ها در دستور کار است و به سرعت دنبال می‌شود، افزود: زمان مسوولیتم در دانشگاه فرهنگیان، برای استعدادهای برتر ملی در حوزه‌های مختلف طرحی داشتیم که بدون کنکور به دانشگاه‌های تربیت معلم بیایند.

وی ادامه داد: این طرح مراحل پایانی خود را دنبال می‌کند و در نقطه اعلام رسمی است؛ با این اعتقاد دنبال حذف کنکور برای المپیادی‌ها خواهیم رفت.

به گفته وی، ایران در المپیادها جزو ۱۰ کشور برتر جهان است و المپیادهای جدید و به روز نیز باید توسط مرکز دانش پژوهان و سمپاد طراحی شود.

صحرایی با بیان اینکه ارزش نخبگان از چاه نفت بیشتر و غیر قابل مقایسه با نفت و معادن است، ادامه داد: کشوری زنده است که امید در آن زنده باشد این مهم باید در دانش‌آموزان تقویت شود.

وزیر آموزش و پرورش در بخش دیگری اظهار کرد: آمریکا و اروپا معتاد به تحریم هستند و ما باید برای انسانیت، صلح و امنیت آنها را تحریم کنیم و بگوییم تا از رفتارهای وحشیانه دست بر ندارند به آنجا سفر نمی‌کنیم و مقاله نمی‌دهیم.

وزیر آموزش و پرورش در خصوص وقایع اخیر در غزه هم گفت: امروز اسرائیل نابود شده است و آمریکا به رژیم صهیونیستی کمک می‌کند و آدم می‌کشد تا اسرائیل را زنده کند آنها توانایی مبارزه با جنگاوران را ندارند و کودک‌کشی می‌کنند.

 

نیازمند حرکت ابتکاری نخبگان در راه های میان بر هستیم

قائم مقام بنیاد ملی نخبگان نیز گفت: انتظار و نیاز ما از نخبگان این است که با خیز جدید علمی و حرکت ابتکاری در راه‌های میان‌بر قدم بردارند.

سیدسلمان سید افقهی افزود: مادامی که مثل ماهی در دریای عزت کشورمان هستیم شاید قدر و عزتی که برای ما وجود دارد را به درستی درک نکنیم.

وی جایگاه نخبگان کنونی در کشور را برجسته خواند و اضافه کرد: اگر به واسطه تحصیل به کشور دیگر بروید به عنوان یک شهروند درجه ۲، به عنوان بخشی از نظام سلطه و مانند چرخ دنده ای به عنوان جزئی از ماشین کشتار نظام سلطه تبدیل می‌شوید.

قائم مقام بنیاد ملی نخبگان به کشتار روزانه تا ۶۰۰ کودک در غزه اشاره و بیان کرد: داغی که اکنون بر دل امت اسلامی نشسته با قدرت شما و برتری بلامنازع علمی و فناوری که شما خلق می‌کنید مانند عصای موسی (ص) مکر سامری‌ها را دفع خواهد کرد.

وی اضافه کرد: با توجه به پیچ تاریخی که کشور در آن قرار دارد و با استفاده از تجربه تاریخ معاصر، ساختن ایران اسلامی را محقق کنید، امیدوارم مدالهایی که می‌گیرید منشا اثرات و خیرات برای خودتان و کشورتان باشد.

سید رضا حسینی رئیس باشگاه دانش پژوهان جوان نیز در این نشست با اشاره به احیا دوباره باشگاه دانش پژوهان جوان با کمک مسوولان گفت: ۵۰۰ نفر که در این جمع منتخب حضور دارید از بین حدود ۱۱۲ هزار نفر از سراسر کشور انتخاب شده اید و لازم است قدردان تلاش خود، خانواده‌ و سایر افراد موثر در این موفقیت باشید.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه