English

دادستان کل کشور:

یکی از مشکلات دستگاه قضایی اعتبار داشتن اسناد عادی است

دادستان کل کشور با تاکید بر اهمیت جایگاه اسناد رسمی گفت: یکی از مشکلاتی که همواره دستگاه قضایی را با سختی و گرفتاری روبرو کرده اعتبار داشتن اسناد عادی است.

یکی از مشکلات دستگاه قضایی اعتبار داشتن اسناد عادی است

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از قوه قضاییه ، حجت‌الاسلام محمدکاظم موحدی آزاد در دیدار با رئیس کانون سردفتران و دفتریاران با اشاره به اهمیت جایگاه اسناد رسمی اشاره گفت: یکی از مشکلاتی که همواره دستگاه قضایی را با سختی و گرفتاری روبرو کرده اعتبار داشتن اسناد عادی و استناد افراد به این دست اسناد است.

وی افزود: باید یکی از کارکردهای مهم دفاتر اسناد رسمی تبیین جایگاه و ضرورت اعتبارزدایی از اسناد عادی باشد و سردفتران و دفتریاران باید ضرورت رفتن به سمت اسناد رسمی را هم برای مردم و هم برای مسئولان تبیین و تشریح کرده و ضمن برشمردن مضرات بی‌شمار اسناد عادی، فوائد و محسنات اسناد رسمی را تبلیغ و ترویج کنند.

موحدی آزاد در ادامه به بیان نمونه‌هایی از مشکلات و گرفتاری‌هایی که اسناد عادی برای مردم ایجاد کرده است پرداخت و تصریح کرد: پس از سال‌ها تجربه و برخورد با انواع و اقسام پرونده‌های حقوقی و قضایی تاکید داریم که اعتبار دادن به اسناد رسمی به صلاح مردم و جامعه است و اولین منفعت و سود این اعتباربخشی برای مردم و سپس متوجه نظام خواهد بود.

دادستان کل کشور یکی از آثار اعتبار داشتن اسناد عادی را در بحث موقوفات عنوان و بیان کرد: در حال حاضر پرونده‌های زیادی در خصوص موقوفه‌ها وجود دارد و اصحاب دعوا با استناد به اسناد عادی به دنبال استیفای حقوق خود هستند.

وی افزود: این در حالی است که اگر از همان ابتدای دهه ۱۳۰۰ که اولین دفتر اسناد رسمی شروع به کار کرد خیرین و وقف‌کنندگان و یا حتی وراث آن‌ها موقوفه‌ها را در دفاتر اسناد، ثبت رسمی می‌کردند اکنون شاهد پرونده‌های مختلف از موقوفه‌ها در دستگاه قضایی نبودیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه