English

رئیس پلیس مبارزه باموادمخدر تهران بزرگ:

بیش از ۱۰۰۰ موادفروش در اطراف مراکز آموزشی دستگیر شدند

رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر تهران بزرگ ابراز داشت: ۵۰ باب منزل در اطراف مدارس به دلیل فروش موادمخدر پلمپ و ۱۰۴۱ موادفروش در اطراف مراکز آموزشی دستگیر شدند.

 بیش از ۱۰۰۰ موادفروش در اطراف مراکز آموزشی دستگیر شدند

به گزارش خبرگزاری موج، سرهنگ حسین باباپور با بیان اینکه اعتیاد یک پدیده در  جامعه جهانی است، گفت: ما اعتیاد را یک تهدید جهانی می‌دانیم و تمام تلاشمان این است که با این تهدید به درستی و قدرت مقابله کنیم،  سند این مقابله هم تقدیم ۳۸۰۰ شهید عزیز در راه مبارزه با سوداگران مرگ و قاچاقچیان موادمخدر است.

رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر تهران بزرگ ادامه داد: این تهدید جهانی که توسط  گروه‌های تبهکار و کشورهای معاند برنامه‌ریزی شده است و ما برای مقابله با آن باید از  خانواده شروع کنیم چرا که خانواده نقطه آغاز فعالیت ماست و می‌تواند در  بحث  پیشگیری از اعتیاد به موادمخدر در جوانان از این کانون به نحوه شایسته‌ای استفاده کرد.هرچقدر که خانواده اطلاعات و آگاهی‌های خود و مهارت‌های رفتاری را با فرزندان افزایش  دهد و تهدیدات و آسیب‌های موادمخدر را بهتر  و دقیق‌تر بداند، قطعا بیشتر و بهتر می‌تواند به بحث پیشگیری از  آلوده‌شدن فرزندان به مواد مخدر کمک کند.

وی با اشاره به برخی تبلیغات و اظهارات که عمدتا از سوی مافیای موادمخدر مطرح می‌شود گفت: بعضا تبلیغات سویی تحت عنوان اینکه با یک بار مصرف مواد مخدر، کسی مبتلا و معتاد نمی‌شود. ولی این یک بار  مصرف  کردن باعث  مصرف مادام العمر می‌شود. توصیه می شود تمام افراد در کلاس‌های آموزشی که توسط  کارشناسان ما در  بحث معرفی و پیشگیری از ابتلا به موادمخدر برگزار می‌شود، حتما شرکت کنند.

باباپور افزود: لازم است که والدین نیز با دانش‌آموزان خود دوست باشند و با آنان صمیمی رفتار کرده و به تغییر  رفتار آنان و گوشه گیر  شدن فرزندان خود حتما توجه کرده و آنان را به جمع خانواده دعوت کنند. همچنین به گروههای  همسالان و دوستان دانش‌آموز خود توجه ویژه داشته و با مدرسه ارتباط خود را قطع نکنند و دانش‌آموز خود را به امید اینکه به مدرسه رفته رها نکنند.

وی ادامه داد: متاسفانه سوداگران مرگ به دنبال جذب دانش‌آموزان به مصرف موادمخدر هستند، در همین راستا نیز پلیس طرح‌های ویژه‌ای را در اطراف مدارس و مراکز آموزشی اجرا کرده و تاکنون اقدام به پلمب ۵۰ باب منزل در اطراف مدارس به دلیل فروش موادمخدر کرده است. همچنین در این مدت ۱۰۴۱ موادفروش نیز در اطراف مراکز آموزشی شناسایی و دستگیر شده‌اند.

باباپور همچنین از آموزش ۲۰۰ هزار نفر از افراد مختلف جامعه در بحث پیشگیری از ابتلا به مصرف موادمخدر طی نیمه اول امسال خبر داد و گفت که کارشناسان زبده و خبره مواد مخدر در این کلاس‌ها تدریس می‌کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه