English

مسئول هیات مرکزی نظارت بر ششمین دوره انتخابات سازمان نظام پرستاری:

نامزدهای انتخابات نظام پرستاری رشد ۱۵ درصدی داشته‌اند

مسئول هیات مرکزی نظارت بر ششمین دوره انتخابات سازمان نظام پرستاری ابراز داشت که نامزدهای این دوره انتخابات نظام پرستاری نسبت به دوره قبل رشد ۱۵ درصدی داشته است و وضعیت تایید صلاحیت‌ها را تشریح کرد.

نامزدهای انتخابات نظام پرستاری رشد ۱۵ درصدی داشته‌اند

به گزارش خبرگزاری موج، دکتر علیرضا رحیم‌نیا با اشاره به این که  مطالبی در ارتباط با این انتخابات در فضای مجازی منتشر می شود که عاری از واقعیت است، گفت: استقبال در این دوره نسبت به دوره قبل بیشتر بوده و تعداد ثبت‌نام کنندگان نسبت به دوره قبل افزایش ۱۵ درصدی یافته و  شمار نامزدهای تایید صلاحیت شده ۴۰۰۵ نفر است.

وی با بیان این که صلاحیت تعدادی از نامزدها احراز نشده و تعدادی نیز  بعد از ثبت نام از شرکت در انتخابات انصراف داده‌اند، اظهار داشت: مجموعا صلاحیت  ۱۰۵ نفر احراز نشد. از این تعداد ۹۸ نفر به عدم احراز صلاحیت خود اعتراض کردند و اعتراض آنها در هیات مرکزی نظارت مورد رسیدگی قرار گرفت که در نتیجه این رسیدگی، صلاحیت ۴۵ نفر  از ۹۸ نامزد  یاد شده پس از بازنگری به تایید رسید.

مسئول هیات مرکزی نظارت بر ششمین دوره انتخابات نظام پرستاری گفت: احراز یا عدم احراز صلاحیت‌ها مطابق مقررات صورت گرفته و به رغم برخی القائات در فضای مجازی، توصیه یا فشاری در هیچ یک از این زمینه ها بر مراجع مسئول وارد نشده؛ چنان که اگر هم وارد می شد، فاقد اثر می بود.

رحیم‌نیا تصریح کرد: مبنای ناظران انتخابات در تصمیم‌گیری‌ها، قانون و ایجاد زمینه مشارکت حداکثری در ششمین دوره انتخابات نظام پرستاری بوده است.

مسئول هیات مرکزی نظارت بر ششمین دوره انتخابات نظام پرستاری تاکید کرد: وزارت بهداشت و دانشگاه‌های علوم پزشکی در احراز  یا عدم احراز  صلاحیت نامزدها نقشی نداشته، بلکه این امر به عهده مراجع ذی‌صلاح پنج گانه در خارج از  این وزارتخانه بوده است.

رحیم‌نیا خاطرنشان کرد: سیاست وزارت بهداشت، رعایت بی‌طرفی و قانونمداری در انتخابات‌های صنفی از جمله انتخابات نظام پرستاری است.

وی تصریح کرد: آنچه برای وزارت بهداشت اصل است، آن است که انتخابات نظام پرستاری با سلامت و رقابت برگزار شود و این وزارتخانه به عنوان مجری انتخابات، دخالتی در امور مربوط به نامزدها و حمایت یا اعمال محدودیت برای آنها نخواهد داشت.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه