English

شبکه آموزش با آموزش و پرورش برای کمک به بازماندگان از تحصیل تفاهم‌ کرد

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری درخصوص تقویت مدارس دولتی، ابراز داشت: این امر وظیفه است و نیاز به تلاش بیشتر دارد، در واقع نیاز به اقدام و عمل دارد.

شبکه آموزش با آموزش و پرورش برای کمک به بازماندگان از تحصیل تفاهم‌ کرد

به گزارش خبرگزاری موج، محمدمهدی کاظمی در انعقاد تفاهم‌نامه شبکه آموزش و وزارت آموزش و پرورش در خصوص بازماندگان از تحصیل، با بیان اینکه در شبکه آموزش فرصت خوبی شکل گرفته تا بستری آماده شود برای ارتباط مستقیم با دانش‌آموزان، اولیاء و معلمان، گفت: یکی از موضوعاتی که همواره مطرح بوده، بحث توسعه عدالت آموزشی و تربیتی است که مهم‌ترین وجه عدالت اجتماعی است. امیدواریم با انعقاد این تفاهم‌نامه بتوانیم از طریق قاب دوربین توسط بهترین نیروها، آموزش را به دانش‌آموزان برسانیم.

معاون آموزش متوسطه با بیان اینکه در عرصه آموزش و پرورش باید از همه ظرفیت‌های درون و خارج از نظام تعلیم و تربیت استفاده کرد، یادآور شد: آموزش و پرورش با آموزش حضوری معنا پیدا می‌کند اما نمی‌توان ظرفیت‌های دیگر را نادیده گرفت. البته در اجرایی کردن برنامه‌ها ترویج و فرهنگ‌سازی بسیار مهم است و اگر گفتمان واحدی با مردم ایجاد نشود، اهداف مدنظر محقق نمی‌شود.

کاظمی افزود: همه دانش‌آموزان فرزندان ما هستند، امیدواریم این تفاهم‌نامه زمینه‌ساز کیفیت‌بخشی به حوزه آموزش و بحث بازماندگان از تحصیل باشد.

وی در ادامه با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری درخصوص تقویت مدارس دولتی، عنوان کرد: این امر وظیفه است و نیاز به تلاش بیشتر دارد، در واقع نیاز به اقدام و عمل دارد.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در ادامه سخنان خود موضوع مهارت‌آموزی را بسیار مهم برشمرد و خاطرنشان کرد: تقویت شایستگی‌های مختلف در دانش‌آموزان زمینه مهارت‌آموزی را فراهم می‌کند. امروز دیگر باید از حافظه محوری عبور کرد و به سمت مهارت‌آموزی گام برداشت و معاونت آموزش متوسطه تقویت و توسعه مهارت‌آموزی را به صورت خاص و به عنوان یک نیاز مهم و ضروری کشور دنبال می‌کند.

کاظمی اضافه کرد: تمامی موارد ذکر شده با استفاده از ظرفیت شبکه آموزش امکان‌پذیر خواهد بود و نظام تعلیم و تربیت همواره این شبکه را در کنار خود دیده است.

در ادامه این مراسم علی عبدالعالی، مدیر شبکه آموزش اظهار کرد: وقتی مقام معظم رهبری در تعبیرشان این نکته وجود دارد که باید تمامی دانش‌آموزان را مانند فرزندان خودمان ببینیم، اگر این کار را انجام نداده‌ایم، یعنی در عمل کوتاهی کرده‌ایم.

وی به نگاه جهادی تیم مدیریتی وزارت آموزش و پرورش در جذب بازماندگان از تحصیل اشاره کرد و گفت: در کل کشور بیش از ۷۲ میلیون دستگاه تلویزیون داریم، تمام آنچه که به مردم می‌توانیم ارائه دهیم از دل همین تلویزیون امکان‌پذیر است. ان‌شالله تفاهمی امضاء می‌شود که بسیار به عدالت آموزشی کمک خواهد کرد و بازماندگان از تحصیل دیگر بازمانده نخواهند بود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه