English

هواشناسی هشدار داد:

تهران دو روز آینده توفانی می‌شود

بنا بر هشدار نارنجی اداره کل هواشناسی استان تهران نسبت به وزش باد شدید تا خیلی شدید، تندباد لحظه‌ای و خیزش گردوخاک در استان هشدار داد.

تهران دو روز آینده توفانی می‌شود

به گزارش خبرگزاری موج، اداره کل هواشناسی استان تهران با صدور هشدار سطح نارنجی نسبت به وزش باد شدید تا خیلی شدید، تندباد لحظه‌ای و خیزش گردوخاک طی دو روز آینده در استان هشدار داد.

این شرایط بعدازظهر شنبه و یکشنبه در استان تهران سبب خیزش گردوخاک، کاهش موقت دید و کیفیت هوا، تأثیر بر تجهیزات حساس به گردوخاک، سقوط اشیا از ارتفاع و احتمال آسیب به تجهیزات واقع در ارتفاع مانند ترانس برق، دکل‌های برق و مخابرات می‌شود.

وزش این باد شدید همچنین «احتمال سقوط تجهیزات ساختمانی مرتفع مانند جرثقیل‌های مرتفع و نیز سازه‌های موقت و سست مانند داربست‌ها و بنرهای تبلیغاتی، شکستن درختان کهنسال و فرسوده و نهال‌ها، آسیب به پوشش گلخانه‌ها به ویژه روز یکشنبه احتمال رخداد طوفان لحظه ای» را در پی دارد.

اداره کل هواشناسی استان تهران پیش بینی کرده دوشنبه این شرایط در غرب و نیمه جنوبی و ارتفاعات استان به ویژه شمال شرق روی دهد.

این اداره کل توصیه کرده است افراد مسن، کودکان و افراد دارای بیماری‌های قلبی و تنفسی از تردد در فضای باز خودداری کنند و فعالین عمرانی نکات ایمنی برای داربست‌ها و تجهیزات واقع در ارتفاع و تجهیزات ساختمانی مرتفع را رعایت کنند.

همچنین توصیه شده است نسبت به «عدم صعود به ارتفاعات، استحکام سازه‌های سست و موقت، رعایت نکات ایمنی برای داربست‌ها و تجهیزات واقع در ارتفاع و تجهیزات ساختمانی مرتفع، عدم قرارگیری در مکان‌های مرتفع مانند داربست‌ها، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت و سست و بنرهای تبلیغاتی و سایه بان ها، عدم تردد در کنار سازه‌های یاد شده، عدم پارک خوردو در کنار درختان و آمادگی دستگاه‌های امدادرسان و ارگان‌های ذیربط» اقدام شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه