English

فرماندار تهران مطرح کرد؛

تعداد ۲۰۰ پروژه در هفته دولت در شهر تهران افتتاح و کلنگ زنی شد/ رشد ۶ برابری پیش‌ثبت نام برای انتخابات مجلس شورای اسلامی در تهران

فرماندار تهران گفت: از این تعداد ۱۰۱ پروژه با اعتبار چهار هزار و ۲۸۵ میلیارد تومان مربوط به پروژه‌های شهری و تعداد ۹۹ پروژه با اعتبار ۶۳۶ میلیارد تومان مربوط به پروژه‌های روستایی است.

تعداد ۲۰۰ پروژه در هفته دولت در شهر تهران افتتاح و کلنگ زنی شد/ رشد ۶ برابری پیش‌ثبت نام برای انتخابات مجلس شورای اسلامی در تهران

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری موج، احمد قیومی فرماندار تهران صبح امروز در نشست خبری به تشریح اقدامات فرمانداری در هفته دولت پرداخت و بیان داشت: مرسوم است در این هفته دولت طرح‌ها و پروژه‌های عمرانی خودش را اگر در سال قبل شروع کرده باشد را در هفته دولت رونمایی می‌کند
وی افزود: درسطح شهر تهران بالغ بر ۱۰۱ پروژه با اعتبار ۴۲۷۵ هزار میلیاردتومان پروژه‌های تعریف کرده بودیم که تعداد ۹۹ با ۶۳۶ میلیارد تومان پروژه های روستایی شهر تهران ۴۵۰۰ نفر اشتغالزایی مستقیم دارد که برای شهر تهران مطلوب و مناسب است.
وی با بیان ویژگی‌های این پروژه‌ها بیان داشت: در این پروژه‌ها توجه ویژه به نقاط کمتر توسعه یافته تهران شد. تهران بر خلاف اینکه آنچه تصور می‌شود دچار کمبودهاو فقر مطلق است‌.
قیومی اظهار داشت: برخی از روستاها به دلیل حاشیه‌ایی بودن توسعه‌ایی هم برای آنها در نظر  گرفته نشده است از این رد توسعه زیرساخت‌ها طبق قانون روستاها در کنار شهر اگر به یک عددی برسند یعنی ۳۵۰۰ نفر قانونا امکان این را دارند که تبدیل به شهر بشوند اما در تهران عملا انجام نمی‌شود.
فرماندار تهران با اشاره به اینکه نباید از روستاها غافل شویم، گفت: زیرا این روستاها دریچه تنفسی تهران این روستاها هستند، در غرب و شمال غرب و در شرق تهران باغات کنار تهران در این مناطق قرار دارند و کار محیط زیستی را انجاممی‌دهند و باید توسعه آنها در اولویت قرار بگیرد
در دولت سیزدهم اعتبارات بسیار خاصی در نظر گرفته شده است. در واقع بعد از انقلاب این اولین بار است که به روستاهای تهران اعتبارات تخصیص داده شده است.
در حوزه شهر تهران از ۳۷ پروژه در حوزه ابرسانی و آب و فاضلاب و حفر ۲۸ چاه، نصب ۲۵ باب مخزن ذخیره اضطراری در شرایط بحرانی از دیگر اقدامات دولت مردمی در این حوزه به‌شمار می‌رود.
یک طرح خاص ۱۷۰ کیلومتری خط لوله موسوم به رینگ آبی حضرت عباس(ه) در دور تهران است که اشتراک گذاری آب را در ورودی های غرب به شرق تهران را انجام می‌دهد.
با توجه به جمعیت بالای شهر تهران قطع شدن آب یکی از بحران‌های شهر خواهد بود و تا سال آینده به‌طور کامل رینگ حضرت بنی هاشم بهره‌برداری می‌شود.
وی افزود: اجرای مخازن ۳۰ و ۱۵ هزاری آب و اصلاح بازبینی شبکه از دیگر اقدامات است.
وی با بیان اینکه اگر الگوی مصرف آب را برای مردم توصیف کنیم در مصرف آن حتما صرفه‌جویی ‌می‌کنند‌. شرکت آب تهران نیز باید بازسازی شبکه‌ها را در دستور کار قرار دهد تا از هدررفت آب تهران جلوگیری شود.
به گفته وی، از ۱۷ پروژه گردشگری با توجه به ظرفیت نهفته گردشگری در راستای پایداری اقتصاد روستایی در هفته دولت بهره‌برداری شد.

وی با اشاره به بهره‌برداری از ۶ طرح آموزشی در شهر تهران در هفته دولت، بیان داشت: در ۸۰ مدرسه در شهر تهران با پیگیری اداره کل آموزش تهران معضل سند مدارس کاشی آبی به آموزش و پرورش تعلق گرفت و با این کار اجازه مجوز نوسازی آنها صادر شد که به طور خاص در تهران و در دولت سیزدهم انجام شد. 
قیومی همچنین نوسازی فضاهای ورزشی در شهر تهران را نیز ضروری دانست..
وی به افتتاح و گلنگ‌زنی ۱۱ پروژه در حوزه برق و پایگاه‌های برق در شهر تهران اشاره کرد و اظهار داشت: بهره‌برداری از ۸ حوزه مخابراتی و فیبر نوری، بهره‌برداری از ۵ حوزه صنعت خودرویی با اشتغالزایی ۳۵۰ نفر و افتتاح ۳ پروژه بزرگ مقیاس بالا در حوزه سلامت و بهداشتی و درمانی، بهره‌برداری ۳ محور ایمن سازی راه‌داری و افتتاح ۹۹ پروژه روستایی در شهر تهران از دیگر اقدامات فرمانداری در هفته دولت به‌شمار می‌روند.
وی افزود: همچنین گلنگ زنی چندین پروژه بزرگ در اطراف شهر تهران و در نظر گرفتن ساختمان‌های چند منظوره در روستاها که برایشان اعتبارات لازم تخصیص یافته است.

فرماندار تهران با اشاره به اینکه یکی از کارهای ویژ‌ه‌ایی که در سال قبل انجام شد تصویب طرح‌های هادی روستاها بود، بیان کرد: این پروژه کاملا ضابطه‌مند عمل کرد. اگر روستایی صاحب طرح هادی می‌شود مجموعه قوانین برای ساخت و سازها در آن اعمال می‌شود و سرانه‌های عمرانی‌ آموزشی و درمانی نیز برایشان در نظر گرفته می‌شود.
وی افزود: منطقه مرتضی گرد زیرساخت‌های لازم را نداشت اما امسال با اختصاص سرانه‌های مختلف برای بالا بردن ضریب امنیت و کلنگ زنی سیستم انتظامی و تخصیص اعتبارات لازم امیدواریم این منطقه از همه لحاظ به سطح مطلوب برسد تا شهروندان بتوانند از امکانات مناسب در این منطقه استفاده کنند. همچنین اختصاص زمین برای ایستگاه آتش نشانی، دو مدرسه احداث شده و دو مدرسه هم اعتبارات لازم به آنها داده شده است.
قیومی افزود: در روستای هاجرآباد بهره‌برداری آب شرب را تامین آب داشتیم و ساخت مراکز درمانی و آموزشی با اعتباری بالغ بر ۲۳۰ میلیارد از دیگر اقدامات فرمانداری تهران در هفته دولت است.

 

فعالیت‌های فرمانداری در خصوص انتخابات مجلس شورای اسلامی
قیومی در ادامه به تشریح فعالیت فرمانداری تهران در خصوص انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابی تهران پرداخت و گفت: حوزه تهران مشتکل از شهر تهران، ری و شمیرانات و اسلام شهر و پردیس و اقلیت‌های دینی است.
وی افزود: داوطلبان دوازدهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی
در روز اول ۱۳۸۷ نفر،
در روز دوم ۱۱۷۶، در روز سوم ۱۲۶۱، در روز چهارم ۸۵۸، در روز پنجم ۱۰۵۹
نفر، و در روز ششم ۱۸۹۴ نفر و روز هفتم ۳۶۵۴ نفر پیش ثبت نام کردند و در کل ۱۱۲۸۰ تعداد پیش ثبت نام کردند.
قیومی در حوزه ترکیب جنسیتی نیز بیان داشت: ترکیب جنسیتی ۹۲۱۷ نفر مرد و ۲۰۶۳ نفر زنان هستند و در حوزه اقلیت‌های دینی زرتشتیان ۱۱ ،
کلیمیان ۷ نفر، مسیحیان ارامنه ۱۱
مسیحیان آشوری ۵ نفره در انتخابات پیش رو ثبت نام داشتند.
فرماندار تهران همچنین در خصوص ترکیب سنی ۱۱۴۹ نفر بین ۳۵ تا ۴۰
۲۴۹۷ نفر بین ۴۰ تا ۴۵ سال بودند
۱۸۰۳ نفر بین سن ۴۵ تا ۵۰ نفر،
۱۵۲۳ بین سن ۵۰ تا ۵۵ سال، ۱۱۵۰
۶۰۰ بین سن ۵۵ تا ۶۰ سال، ۶۵ تا ۷۰ ۲۶۹ نفر و ۱۰۳ در رنج سنی ۷۰ تا ۷۵ سال پیش ثبت‌نام کرده‌اند.
وی در ادامه در خصوص ترکیب تحصیلی بیان داشت: مقطع کاردانی ۹۴ نفر، کاشناسی ۱۰۶۲ ، ۷۷۴۰ کارشناسی ارشد، ۲۱۲۶ نفر دکترای تخصصی و۲۸۵ تحصیلات حوزوی دارند و ۱۹ درصد هم با سابقه ایثارگری ثبت‌نام  کردند.

به گفته فرماندار تهران، در این مرحله رشد ۶ برابری نسبت به دوره قبل پیش ثبت نام برای دوازدهمین انتخابات مجلش شورای اسلامی داشتیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه