English

رئیس انجمن داروسازان مطرح کرد؛

صنعت داروسازی باید پویا و با استانداردهای جهانی رشد کند/  بازار قاچاق دارو در حال افزایش است

رئیس انجمن داروسازان تهران با بیان اینکه حوزه داروسازی نیاز به تغییر دارد، گفت: باید صنعت داروسازی با استانداردهای جهانی رشد کند و در این زمینه فرصت‌های شغلی و خدمات جدید ایجاد شود.

صنعت داروسازی باید پویا و با استانداردهای جهانی رشد کند/  بازار قاچاق دارو در حال افزایش است

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری موج، آرش محبوبی رئیس انجمن داروسازی تهران امروز شنبه چهارم شهریور در نشست خبری همزمان با روز داروسازی و با تاکید بر اینکه باید به مردم خدمات بیشتری ارائه شود، گفت: باید فرصت‌های شغلی، خدمات جدید و حمایت‌های بیشتر ایجاد شود تا به مردم خدمات وسیع تری ایجاد شود.
وی افزود: صنعت داروسازی باید پویا و با استانداردهای جهانی رشد کند.‌

محبوبی اظهار داشت: تزریق منابع مالی جدید، تامین منابع مالی و در نهایت باید جریان ورودی ریالی داروها به شکل مناسب پرداخت شود تا روی کیفیت و گسترش صنعت داروسازی تاثیر  گذارد.
وی توجه هیات دولت به این صنعت را الزامی دانست و گفت: نیاز است دولت به صنعت داروسازی وارد شود.
رئیس انجمن داروسازان تهران با بیان اینکه در ۲ سال گدشته تعداد داروخانه‌های کشور ۳۰درصد افزایش یافته است، اظهار داشت: این یعنی نیاز به داروهای بیشتر اما به‌صورت مطلوب در  دسترس مردم قرار نمی‌گیرد و با کمبود مواجه است.
وی اظهار داشت: گسترش بازارها قاچاق زیاد شده، باید زیرساخت های کنترل آیت باران ایجاد شود و نظارت‌ها دقیق‌تر شود چون برخی فرآوردهای ممکن است قاچاق و بی‌کیفیت باشند.
وی در ادامه بیان داشت: در بستر اپلیکیشن دارو و مکمل را دریافت می‌کند تصمینی بر سلامت آن نیست و وزارت بهداشت هیچ تاییدیه‌ای در این زمینه نداده است.
محبوبی تصریح کرد: لازم است وزارت بهداشت نظارت‌ها را شدید کند و گسترش چنین مواردی که به‌صورت قانون فعالیت می‌کنند بگیرند.
وی با اشاره به ایجاد رشته‌های جدید داروسازی، اظهار داشت: آیین نامه‌ها و قوانین برای افزایش سطح سلامت و پیشگیری از برنامه‌های مزمن و بدخیم بسیار نقص دارند و باید با توجه به نیروی متخصصی که تربیت شده است زمینه فعالیت آنها را فراهم کنیم و باید قوانین را بازبینی کنیم. 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه