English

رئیس سازمان سنجش:

کارنامه کنکور ۱۴۰۲، حاوی رتبه جمعه منتشر می‌شود/۴۰ درصد سوابق تحصیلی در آزمون امسال تاثیر داشت

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور با بیان اینکه کارنامه کنکور ۱۴۰۲ حاوی رتبه روز جمعه ۲۷ مرداد منتشر می شود؛ گفت: کارنامه نهایی برای انتخاب رشته حاوی نمره کل نهایی، رتبه در سهمیه، رتبه کشوری، سهمیه، استان بومی و وضعیت مجاز یا غیرمجاز به انتخاب رشته، در سامانه جامع آزمون سراسری منتشر خواهد شد.

کارنامه کنکور ۱۴۰۲، حاوی رتبه جمعه منتشر می‌شود/۴۰ درصد سوابق تحصیلی در آزمون امسال تاثیر داشت

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری موج، عبدالرسول پورعباس رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در نشست خبری که صبح امروز برگزار شد، درباره مسائل مربوط به کنکور و اعلام نتایج کنکور صحبت می‌کند.

پورعباس در این نشست گفت: بحمدالله به مراحل نهایی آزمون سراسری ۱۴۰۲ رسیده‌ایم، این آزمون یکی از آزمون‌های بسیار پیچیده و سنگین بود که با تغییرات اساسی و عمده‌ای همراه شد، از ابتدای امسال با مصوبه شورایعالی انقلاب فرهنگی اطلاع‌رسانی کامل را در شهریورماه انجام دادیم و اعلام کردیم که آزمون سراسری در ۲ نوبت دی ماه و تیرماه برگزار می‌شود و این فرایند ادامه یافت تا اینکه امروز به مرحله اعلام نتایج رسیدیم.

به گفته وی، اطلاعات داوطلبان در سامانه جامع آزمون سراسری به نشانی اینترنتی https://my.sanjesh.org قابل مشاهده است.

وی افزود: در آزمون امسال ۴۰ درصد سوابق تحصیلی به شکل قطعی نقش داشت که خود این فرایند بسیار پیچیده بود، با توجه به تنوع  بسیار سوابق تحصیلی آموزش و پرورش که از دهه هشتاد با نظام‌های مختلف بوده است تنوع و ساختار نمرات بسیار متنوعی از سوی آموزش و پرورش در اختیار ما قرار گرفت، در ۱۰ جلسه کارشناسی به یک ساختار مشترک رسیدیم و بر این اساس کار کردیم.

پورعباس گفت: از آنجا که حساسیت بالا بود کنترل‌های ما امسال بیشتر شد. تمام نهادها متفق‌القول هستند که هیچ فردی از مسیر تقلب صندلی دانشگاه را اشغال نکند و همه همین حرف را دارند، به طور طبیعی هر فردی حق شکایت دارد و حق قاضی است که به شکایات رسیدگی کند ما هم به آرا در چارچوب قانون احترام می‌گذاریم و به طور طبیعی حق خودمان می‌دانیم که در چارچوب وظایفمان از حقوق عامه مردم دفاع کنیم.

 

 

وی ادامه داد: نمایندگان حقوقی دولت و سازمان سنجش با دیوان عدالت اداری در حال رایزنی هستند که درچارچوب قانون بهترین روش‌ها را عملیاتی کنند.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: در آزمون دی‌ماه ۶۹ نفر دستگیر شدند که هیچ تجهیزاتی را نتوانستند استفاده کنند، در تیرماه حدود ۳۰۵ نفر تجهیزات آورده بودند که گرفته شد و نسل دوم آشکارساز ما همه تجهیزات تقلب را پیدا کرد، در هر دو آزمون از مسیر ماده ۱۱ که بررسی‌های فنی است حتی یک نفر متقلب شبکه‌ای نبود.

پورعباس با بیان اینکه تمام اختلافات مربوط به سال‌های گذشته است، گفت: در ارتباط با سال‌های گذشته قانون حاکمیت دارد و ما طبق قانون عمل می‌کنیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه