English

وزیر آموزش و پرورش در گفتگو با خبرگزاری موج؛

امکان راهیابی دانش آموزان مناطق محروم به دانشگاه‌ها به طور قابل توجهی بیشتر شده است

وزیر آموزش و پرورش گفت: نتایج امتحانات نهایی نشان می‌دهد که امکان راهیابی دانش آموزان مناطق محروم به دانشگاه‌های کشور به طور قابل توجهی افزایش یافته و بیشتر شده است‌.

امکان راهیابی دانش آموزان مناطق محروم به دانشگاه‌ها به طور قابل توجهی بیشتر شده است

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج، شکاف طبقاتی در نظام آموزشی با ۲۳ مدل مدرسه در کشور روز به روز عمیق‌تر می‌شود؛ مدارسی که اغلب‌شان رایگان نیست و در نتیجه طبقات فرودست نمی‌توانند در آن‌ها تحصیل کنند.

با اعلام اسامی ۴۰ نفر برتر کنکور ۱۴۰۱ در گروه‌های آزمایشی مختلف مشخص شد سال گذشته نیز رتبه‌های برتر در تصاحب مدارس خاص است و از میان نفرات برتر کنکور امسال صرفاً یک دانش‌آموز در مدرسه دولتی عادی تحصیل کرده است! ۲۹ نفر از مدارس استعداد‌های درخشان، ۹ نفر مدارس غیرانتفاعی و یک نفر مدارس نمونه دولتی بودند.

مدارس استعداد‌های درخشان و مدارس خاص غیرانتفاعی با پوشش ۳ درصدی آموزش در کل کشور، سهم ۹۵ درصدی از رتبه‌های برتر کنکور امسال را از آن خود کرده‌اند! آنچه نسبت به گذشته تغییری نداشته، تراژدی تلخ تضعیف روز به روز مدارس دولتی و پیشتازی مدارس غیردولتی است.

همه اینها در حالی است که در گذشته های نه چندان دور سهم دانش آموزان مناطق محروم و روستایی و دانش آموزان مدارس دولتی در پذیرش کنکور اگر بیشتر از مدارس غیر دولتی نبود کمتر از آن‌ها هم نبود‌.

رضا مرادصحرایی در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج اعلام کرد: درصد قابل توجهی از پذیرفته شدگان کنکور از مدارس نمونه دولتی، هیات امنایی و استعدادهای درخشان هستند که همه اینها مدارس دولتی محسوب می شوند.

وی افزود: اما معتقدیم تأثیر کنکور نباید در پذیرش دانش آموزان مانند سال‌های گذشته باشد که خوشبختانه این امر تصویب و به قانون تبدیل شد.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به تصویب نقش ۴۰درصدی امتحانات نهایی در کنکور اظهار کرد: امسال ۴۰ درصد ضریب قطعی کنکور به امتحانات نهایی اختصاص داده شده است که نتایج امتحانات نهایی نشان می دهند امکان راهیابی دانش آموزان مناطق محروم به دانشگاه های کشور به طور قابل توجهی افزایش می‌یابد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه