English

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست:

هنوز وضعیت آب دریاچه سد چم‌شیر مناسب است

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست ابراز داشت: از دی‌ماه سال گذشته تا کنون نمونه‌برداری‌های روزانه نشان می‌دهد که کیفیت آب و تغییرات در دریاچه سد چم‌شیر بسیار ناچیز و کیفیت آب دریاچه در وضعیت مناسب است.

هنوز وضعیت آب دریاچه سد چم‌شیر مناسب است

به گزارش خبرگزاری موج، علی سلاجقه معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در جمع خبرنگاران در حاشیه نشست هیئت دولت گفت: برخی مراجع دانشگاهی و سمن‌ها با توجه به سازند زمین شناسی که در حوزه آبخیز سد چمشیر وجود دارد معتقد بودند که این سازندها از لحاظ بارگذاری با مشکل مواجه می شوند، املاح دارند و کیفیت آب را تغییر می‌دهند. من گفتم این سد مجوز محیط زیستی دارد، ولی اگر این بحث ها درست باشد مجوز گتوند دوم را نمی‌دهیم.

وی ادامه داد: اما وقتی دریچه تحتانی سد بسته شد و آبگیری شد و با قایق از دریاچه بازدید کردیم و نمونه گرفتیم و اندازه گیری کردیم و از ۲۱ دی ماه ۱۴۰۱ تا فروردین ۱۴۰۲ نمونه برداری‌ها را روزانه انجام شده است، کاملا این نمودارها را قیاس کردیم و روند مناسب است و تغییرات ای سی دریاچه سد چم‌شیر بسیار ناچیز است با وجود اینکه باران کاهش یافته و تبخیر افزایش یافته است، اما کیفیت دریاچه در وضعیت مناسب است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه