English

معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت:

شرکت‌هایی که وارد حوزه تولید داروی بیماری‌های نادر شوند، کمک بزرگی به بیماران می‌کنند

معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت با اشاره به این‌که بیماری‌های نادر به رغم کم بودن تعداد افراد مبتلا، داروهای گرانی دارند، ابراز داشت: شرکت‌هایی که وارد این حوزه شوند هم کمک بزرگی به بیماران می‌کنند و هم اقتصاد کشور را از واردات این محصولات بی‌نیاز می‌سازند و در نهایت برای اقتصاد خود این شرکت‌ها نیز مفید است.

شرکت‌هایی که وارد حوزه تولید داروی بیماری‌های نادر شوند، کمک بزرگی به بیماران می‌کنند

به گزارش خبرگزاری موج، این تفاهم‌نامه همکاری طی نشستی به امضای دکتر یونس پناهی؛ معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت و دکتر حسین نادری‌منش رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه تربیت مدرس رسید. با عقد این تفاهم‌نامه طرفین متعهد می‌شوند از تمامی ابزارها و امکانات خود به منظور اعتلای کیفی و کمی بخش صنعت، دار و و تجهیزات پزشکی و آزمایشگاهی کشور استفاده کنند.

معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت با تاکید بر این‌که اکنون هدف کشور بر تولید محصولات فناورانه متمرکز است که باید از طریق تولید علم به این مهم دست یافت، تصریح کرد: مثالی برای همکاری مشترک وزارت بهداشت و وزارت علوم می‌تواند همین پارک باشد. دانشگاه تربیت مدرس که سال‌ها بر حوزه پرورش مدرس تمرکز داشته و به تولید علم پرداخته است، با احداث و راه اندازی پارک علم و فناوری به این باور رسیده است که در کنار تولید علم رسیدن به مرجعیت علمی و ورود به جمع سرآمدان دنیا باید از طریق فناوری برای مشکلات کشور چاره جویی شود.

وی با بیان این‌که راهکار تولید علم و رساندن آن به ثروت در اختیار دانشگاه‌هاست، اظهار کرد: باید تولیدات علمی جهت‌دار شود و از طریق  ایجاد پارک‌های علم و فناوری به ثروت و فناوری تبدیل شود. پارک‌ها باید محل رفت و آمد و تبادل علم و ثروت باشد؛ این دو در امتداد یکدیگر هستند.

دکتر پناهی در ادامه از فعالیت شرکت‌های مستقر در پارک که به تولید دارو ی بیماری‌های نادر می‌پردازند، ابراز خرسندی کرد و یادآور شد: بیماری‌های نادر به رغم کم بودن تعداد افراد مبتلا، داروهای گرانی دارند. شرکت‌هایی که وارد این حوزه شوند هم کمک بزرگی به بیماران می‌کنند و هم اقتصاد کشور را از واردات این محصولات بی‌نیاز می‌سازد و در نهایت برای اقتصاد خود این شرکت‌ها نیز مفید است.

وی زمینه‌های هم‌افزایی مورد نظر در این تفاهم‌نامه را برشمرد و عنوان کرد: همکاری مشترک در ایجاد و بهره‌برداری از محصولات و توانمندی‌های شرکت‌های دانش‌بنیان و واحدهای فناوری، شبکه‌سازی و زنجیره‌سازی میان کارگاه‌ها و آزمایشگاه‌های تخصصی مستقر در پارک علم و فناوری، حل مسائل و نیازهای بخش سلامت از طریق راه‌حل‌های مبتنی بر خلاقیت و فناوری واحدهای فناوری مستقر در پارک، هدایت تحقیقات کاربردی در جهت حل مسائل کشور و همچنین هم راستا شدن فناوری‌های در حال توسعه در پارک با نیازهای اصلی بخش سلامت از جمله مفاد مهم این تفاهم‌نامه محسوب می‌شود.

به منظور اجرای این تفاهم‌نامه دو ساله کمیته‌ای متشکل از نمایندگان طرفین تشکیل خواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه