English

رئیس سازمان سنجش کشور؛

یک تا ۱۰ سال محرومیت در انتظار متقلبین در کنکور/نخواهیم گذاشت فردی از مسیر تقلب بر روی صندلی دانشگاه بنشیند

رئیس سازمان سنجش کشور با بیان اینکه سلامت و امنیت نخستین هدف سازمان سنجش برای برگزاری آزمون کنکور سراسری است، گفت: امیدوارم هستم داوطلبان کنکور این سخن من را به عنوان معلم بپذیرند و آزمون امسال را با موفقیت پشت سر بگذارند.

یک تا ۱۰ سال محرومیت در انتظار متقلبین در کنکور/نخواهیم گذاشت فردی از مسیر تقلب بر روی صندلی دانشگاه بنشیند

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری موج، عبدالرسول پورعباس رئیس سازمان سنجش کشور صبح امروز دوشنبه ۱۲ تیر در جمع اصحاب رسانه با اشاره به اینکه آزمون سراسری به اواسط خودش رسیده است، تصریح کرد: نتایج اولیه در مردادماه و نتایج نهایی در شهریور  ماه اعلام خواهد شد.

وی در ادامه بیان داشت: تغییرات عمده در بحث ثبت نام از داوطلبان ایجاد کارپوشه بود که هر داوطلب تمام اطلاعات خود را در آن ثبت می‌کند و این کارپوشه تا سال‌ها به نام او ثبت خواهد شد و اطلاعات محفوظ خواهد ماند.

رئیس سازمان سنجش با بیان اینکه تمام فرایند آزمون به انتها رسیده و روزهای استراحت سازمان سنجش است، تصریح کرد: ماه‌های گذشته روزهای اوج کاری سازمان سنجش بود تا تمام فرایند برای برگزاری این آزمون علمی فراهم شود.

پورعباس، با تاکید براینکه تمام فرایند آزمون به صورت ماشینی است، توضیح داد: سامانه ثبت نام سازمان سنجش ماشینی است و دیگر نمی‌شود به صورت دستی اطلاعات را وارد کرد‌. تا یک زمان مشخصی امکان ویرایش را به داوطلب داده بودیم اما به علت هوشمند بودن سامانه تمام مدارک آزمون به نام و مشخصات خود داوطلب ثبت شده و اگر داوطلب در روز آزمون حاضر نشود به منزله غیبت خواهد بود.

 

نشست خبری رئیس سازمان سنجش آموزش کشور

وی افزود: همانطوری که می‌دانید از سال گذشته در جهت ایجاد امنیت برای برگزاری آزمون سراسری قدم‌هایی خوبی برداشتیم تا برای داوطلب ایجاد آرامش ایجاد کنیم زیرا آزمون سراسری بزرگترین رقابت علمی در کشور است. ما امروز به عملکرد سازمان سنجش افتخار می‌کنیم.

رئیس سازمان سنجش کشور با بیان اینکه سال ۱۴۰۱ اوج کشف تقلب بود، گفت: سال ۱۴۰۱ اوج کشف متقلبین بود اما در آزمون امسال به طور جد با این مساله برخورد خواهد شد. طراحی نرم‌افزارهای شناسایی تقلب توسط شرکت‌های دانش بنیان که به طور هوشمند می‌کنند تمام راه‌ها را برای تقلب بسته است و تمامی این موارد در راستای قانون و برای حفظ آرامش داوطلبان است.

وی افزود: به طور استثنا هیچ کس جز ماشین‌های سازمان سنجش قادر به کد خوانی پاسخ‌ها نیستید. همچنین نیروی انتطامی نیز  در روزهای برگزاری آزمون همکاری لازم را به‌عمل می‌آورند.

پورعباس با بیان اینکه در ماه های گذشته دو شبکه معاند که وسایل تقلب را در اختیار داوطلبان قرار می‌دادند را دستگیر کردیم، اظهار داشت: از این دوشبکه وسایل تقلب کشف و ضبط کردیم. همچنین تعداد ۸۵۷ نفر متقلب که سر جلسه آزمون اقدام به تقلب کردند نیز شناسایی شدند.

گفتنی است، آزمون سراسری ۱۴۰۲ در روزهای چهارشنبه ۱۴ تیر تا عصر پنجشنبه ۱۵ تیر در حوزه‌های مربوطه و در پنج گروه؛ ریاضی، انسانی، هنر، تجربی و زبان برگزار خواهد شد.

 

بیشتر بخوانید:

نشست خبری رئیس سازمان سنجش آموزش کشور

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه