English

پلیس راهور:

مدیریت اقتصادی را با تخلف نکردن اجرا کنیم

معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ گفت: تخلف نکردن باعث می‌شود که مدیریت اقتصادی داشته باشیم.

مدیریت اقتصادی را با تخلف نکردن اجرا کنیم

به گزارش خبرگزاری موج، سرهنگ احسان مؤمنی معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ گفت: بدون تردید یکی از دغدغه‌های هر خانواده، مدیریت اقتصادی آن خانواده است چرا که خانواده درآمد مشخصی دارد و سعی می‌کند که مبلغی را هم پس انداز کنند ولی در شرایط امروزی و با توجه به شرایط اقتصادی، خیلی از خانواده‌ها پس انداز هم ندارند و حتی قشر متوسط ما نیز این پس انداز را هم ندارند.

معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ بیان داشت: یک خانواده‌ای که مثلاً درآمد ۱۵ میلیون تومانی را دارد بر اساس این مبلغ هزینه‌ها را از ابتدای ماه تا انتهای ماه بر اساس این مبلغ تنظیم می‌نماید و برای پوشاک، خورد و خوراک و هزین‌های تحصیل فرزندان و سرویس و اجاره را برنامه‌ریزی می‌کنند.

سرهنگ مؤمنی افزود: حال اگر یک اتفاقی پیش آید نظم اقتصادی این خانواده بر هم می‌ریزد و عقل معاش اینجا به کار می‌آید چرا که مدیریت اقتصاد خانواده مستقیم به عقل معاش باز می‌گردد.

وی گفت: باید بر اساس درآمد برنامه ریزی کرد و برای همه امورات زندگی حتی روحی و رفاهی هم باید این هزینه‌ها را در نظر گرفت و در نهایت این منجر به آسایش و آرامش خانواده می‌شود.

وی افزود: اگر پدر این خانواده در روز چند تخلف رایجی را مانند صحبت با تلفن همراه، سرعت غیر مجاز، نبستن کمربند ایمنی و ورود به محدوده طرح ترافیک که هست انجام دهد و بعد از کارش هم برای خرید مقابل پاساژ و مغازه‌ها به صورت دوبل پارک می‌کند با همین چند تخلف حساب کنید که در طول ماه به چه میزان می‌شود.

سرهنگ مؤمنی بیان داشت: مثلاً اگر این پدر روزی ۵۰۰ هزار تومان بخاطر تخلفات مکرر جریمه شود و این مبلغ را در ۲۶ روز کاری ماه ضرب نمائیم خواهیم دید که چه مبلغی از اقتصاد خانواده کسر می‌شود.

معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ گفت: حال یک پدر دیگر را در نظر بگیرید که تخلفات کمتری مانند صحبت با تلفن همراه انجام می‌دهد و محل کارش طوری است که در محل پارک ممنوع ایستاده و روزی ۱۰۰ هزار تومان به خاطر این دو تخلف جریمه می‌شود که در ماه مبلغی نزدیک به ۳ میلیون تومان جریمه می‌شود و این انصاف نیست که بخاطر این تخلفات از هزینه‌های خانواده کسر شود.

وی اظهار داشت: چرا باید با تخلف این مبلغ از اقتصاد خانواده کسر گردد و با این مبلغ می‌تواند به مراکز فرهنگی و تفریحی و حتی دورهمی های خانوادگی تشریف ببرند و شاد باشند ولی این هزینه‌ها به هزینه‌های جاری این خانواده تبدیل شده است و پدر خانواده باید فکری برای تخلف نکردن داشته باشد.

وی گفت: تخلف نکردن باعث می‌شود که مدیریت اقتصادی داشته باشیم و عقل معاش را بخوبی اجرایی کنیم.

معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ بیان داشت: تمامی وسایل نقلیه ای که صبح اول وقت در سطح معابر تردد می‌کنند واقعاً به کجا می‌روند؟ این نیست که همه برای امرار معاش و کسب روزی تلاش می‌کنند؟

وی افزود: مسلماً این رانندگان افرادی هستند که برای کسب درآمد در این ترافیک شلوغ از خانه بیرون آمده‌اند و می‌خواهند مخارج و هزینه‌های خود را تأمین کنند.

معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ بیان داشت: اگر یک اتفاق و حادثه‌ای برای این افراد پیش بیاید چگونه می‌خواهند آن‌را جبران کنند.

سرهنگ مؤمنی افزود: یک بخش از عقل معاش به اقتصاد خانواده باز می‌گردد و خود این وسیله نقلیه یک سری هزینه‌هایی مانند سوخت، روغن، استهلاک و بیمه ماشین را نیز دارد که برای این هزینه‌ها نیز باید مبالغی را کنار بگذاریم.

وی گفت: اما بحث تخلفات را هم باید در نظر گرفت چرا که بخشی از این تخلفات را دوربین‌ها ضبط کرده و این نیز جز هزینه‌های جاری آن خانواده حساب شده و باید از درآمد آن خانواده کسر می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه