English

ناگفته‌های شهروند دانمارکی زندانی در ایران؛

ایرانی‌ها واقعا مهمان نوازی کردند

اظهارات شهروند دانمارکی آزاد شده در نخستین مصاحبه خود از آنچه بر او در دوران حبس در ایران گذشت، از وجوه مختلفی قابل توجه است.

ایرانی‌ها واقعا مهمان نوازی کردند

به گزارش خبرگزاری موج، «توماس کیمس»، شهروند دانمارکی که اخیرا به کشور خود بازگشت، در نخستین مصاحبه‌ای که انجام داد، درباره حضورش در ایران صحبت کرد.

«کیمس» در این مصاحبه، گفت: ایرانی‌ها کاری جز خوش رفتاری در قبال من نکردند؛ همان طور که در فضای آنلاین خوانده و شنیده‌اید، آن‌ها این کار را با مهمان‌نوازی عالی خود انجام دادند.

این شهروند دانمارکی، تاکید کرد که در ایران با وی مانند یک مهمان رفتار شد و هیچ «شکنجه جسمی یا چیزی شبیه آن» وجود نداشته است.

«کیمس»، شهروند ۲۸ ساله دانمارکی در نوامبر ۲۰۲۲ در جریان اغتشاش‌ها بازداشت شد؛ او در نهایت در سوم ژوئن همراه با ۲ شهروند اروپایی زندانی دیگر آزاد شدند.

رسانه‌های غربی و برخی از به اصطلاح گروه‌های مدافع حقوق بشر به عنوان بازو‌های ضد تبلیغاتی کشور‌های غربی علیه ایران در سال‌های اخیر به شکل مستمر تلاش کردند تا با ارائه گزارش‌ها و تصاویر دروغین از وضعیت زندان‌ها در ایران، از این امر برای موج سواری علیه کشورمان استفاده کنند.

اغتشاش های سال ۱۴۰۱ فرصتی را در اختیار آن‌ها قرار داد تا به زعم خود به افشاگری درباره آنچه در زندان‌های ایران می‌گذرد، دست بزنند؛ طرح ادعا‌های دروغ کارزار هدفمند و البته غیر مستندی بود که از سوی رسانه‌های غربی به دستور کارفرمایان پشت پرده اجرایی شد.

اگرچه واهی، مغرضانه، سوگیرانه، غیر واقعی و غیرمستند بودن این ادعا‌ها و گزارش‌ها که عمدتا با استناد به گفته‌های افراد ناشناس مطرح می‌شد، بسیار واضح بوده و دستگاه قضا در مواردی با ارائه مستندات و مدارک، تیر اتهام‌های ادعایی را به سنگ زد.

اظهارات شهروند دانمارکی درباره وضعیت زندان‌های ایران و نحوه برخورد با او در دوره حبس در حالی مطرح شد که چند روز پیش سفرا و دیپلمات‌های ۲۸ کشور و نمایندگان سازمان‌های بین‌المللی در قالب هیئتی ۳۶ نفره در ندامتگاه زنان حضور یافته و از بخش‌های مختلف آن بازدید کردند.

جمهوری اسلامی ایران از معدود کشورهایی‌ است که در سال‌های اخیر بازدید‌های سفرا و نمایندگان خارجی از زندان‌های خود را ترتیب داده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی