English

وزیر آموزش و پرورش در گفتگو با خبرگزاری موج:

یک درصد مدارس غیرانتفاعی قانون شهریه را رعایت نکرده اند

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه طرح رتبه بندی معلمان اصلاح می شود، گفت: کمتر از یک درصد از این مدارس غیرانتفاعی هزینه های بالایی می گیرند که در یک منطقه خاص تهران قرار دارند که حیثیت همه مدارس غیر انتفاعی را برده اند.

یک درصد مدارس غیرانتفاعی قانون شهریه را رعایت نکرده اند

وزیر آموزش و پرورش در گفتگو با خبرگزاری موج با اشاره به اینکه 18 هزار مدرسه غیرانتفاعی داریم که نقش مهمی در سیستم آموزشی دارند و بسیاری از کارهای خلاقانه در این مناطق شکل می گیرد، گفت: اما کمتر از یک درصد از این مدارس غیرانتفاعی هزینه های بالایی می گیرند که در یک منطقه خاص تهران قرار دارند که حیثیت همه مدارس غیر انتفاعی را برده اند.

رضا مراد صحرایی با بیان اینکه شهریه مدارس غیردولتی تا پایان خرداد باید اعلام شود، افزود: طبق قانون مدارس غیر انتفاعی باید نرخ  شهریه ها را فعلا با نرخ پارسال بگیرند تا بعد شهریه های امسال تعیین تکلیف شود و ما به دنبال این هستیم که الگو برای شهریه مدارس غیر انتفاعی بدهیم، زیرا برای مدارس غیر انتفاعی هم قوانینی وجود دارد و باید آن را رعایت کنند.

همچنین وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه طرح رتبه بندی معلمان اصلاح می شود، گفت: در حال حاضر روی طرح رتبه بندی معلمان بررسی ها انجام می شود.

به گزارش خبرگزاری موج، مطابق ماده ۱۵ قانون تأسیس و اداره مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیردولتی، پایه و اساس تعیین شهریه؛ دوره تحصیلی، سطح آموزشی- پرورشی و تربیتی، برنامه سال تحصیلی، فعالیت‌های فوق برنامه، فضای فیزیکی، تجهیزات و امکانات بروز از جمله آزمایشگاه‌ها، کارگاه‌ها و سالن‌ها و … است. لذا در این راستا نیروی انسانی شاغل در مدارس غیردولتی و دارای صلاحیت‌های عمومی، تخصصی و حرفه‌ای متناسب با دوره‌های تحصیلی و برنامه سال تحصیلی، فضای آموزشی، تجهیزات و امکانات توجه ویژه باید بشود و در محوریت تعیین هزینه‌های تمام شده هر مدرسه قرار گرفته بگیرد و کیفیت و امتیاز کسب شده در این مؤلفه‌ها در تعیین مبلغ شهریه بسیار اثرگذار است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه