English

وزیر بهداشت در گفتگو با خبرگزاری موج:

هزینه درمان با اجرای طرح سطح بندی کاهش می یابد

بهرام عین اللهی هزینه درمان با اجرای نظام سطح بندی کاهش می یابد، گفت: گر کسی از بخش ارجاع بستری شود 95 درصد دولت هزینه های درمان او را پرداخت می کند.

هزینه درمان با اجرای طرح سطح بندی کاهش می یابد

وزیر بهداشت در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری موج در پاسخ به این سوال که مردم نسبت به هزینه های بالای درمان ناراضی هستند، گفت: هزینه درمان با اجرای طرح سطح بندی کاهش می یابد که هم اکنون در 57 استان اجرا می شود.

بهرام عین اللهی با بیان اینکه نظام سطح بندی هزینه ها را به شدت کاهش می دهد، تصریح کرد: اگر کسی از بخش ارجاع بستری شود 95 درصد دولت هزینه های درمان او را پرداخت می کند.

 

بیشتر بخوانید:

هزینه‌های درمان کاهش می‌یابد

 

 به گزارش خبرگزاری موج، اجرای فرایند ارجاع در کشورهای توسعه یافته به عنوان مکانیزمی برای اصلاح و بهبود فرایندهای ارائه خدمات سلامت و به سبب ملاحظات اقتصاد سلامت مورد استفاده قرار گرفته است و از این طریق نتایج مثبت قابل توجهی عاید نظام های سلامت شده است.

نظام سلامت یکی از اهداف آن، افزایش دسترسی به خدمات سلامت و البته ارتقای کیفیت آن بود. قرار بود به وسیله این طرح، کاهش در پرداختی از جیب بیماران اتفاق بیفتد. تحولی که در سال‌های اول اجرا بر مواردی متمرکز شد که تا پیش از آن، ویرانه‌ای در نظام سلامت به جا گذاشته بود. مواردی مانند پوشش بیمه‌ای، دسترسی به دارو، ارجاع بیمار به خارج از بیمارستان برای تهیه دارو و ملزومات پزشکی، پرداخت‌های غیر رسمی و زیر میزی، کیفیت هتلینگ بیمارستان‌های دولتی از جمله این موارد بود که طرح تحول سلامت بر آن متمرکز شد و تا حدی توانست در این زمینه موفق شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه