English

دبیر ستاد حقوق بشر ایران:

بازداشت اسدالله اسدی خلاف قوانین بین‌المللی بود

دبیر ستاد حقوق بشر ایران گفت: حکم بازداشت اسدالله اسدی توسط بلژیک و دستگیری ایشان در آلمان و لغو مصونیت دیپلماتیک ایشان توسط دولت اتریش، خلاف اصول و قوانین بین المللی بود.

بازداشت اسدالله اسدی خلاف قوانین بین‌المللی بود

به گزارش خبرگزاری موج، کاظم غریب آبادی اظهار کرد: بعد از تلاش بسیار گسترده دستگاه های ذی ربط وزارت خارجه، قوه قضاییه و سایر دستگاه ها شاهد حضور و آزادی آقای اسدی هستیم و به خانواده ایشان و مردم عزیز ایران تبریک می گویم.

وی ادامه داد: خانواده و خودشان در این سال‌ها بسیار اذیت شدند. حقوق ایشان مطابق با حقوق بین الملل بسیار نقض شده است. ایشان دیپلمات ایران در سفارت مان در اتریش بودند و طبق حقوق بین الملل و کنواسیون ۱۹۶۱ نمی توان دیپلمات ها را بازداشت کنیم، حتی اگر در کشور ثالث باشند یا در حال بازگشت به محل ماموریت شان یا به کشور خودشان؛ و ایشان دقیقا همین وضعیت را داشت.

وی گفت: حکم بازداشت ایشان توسط بلژیک و دستگیری ایشان در آلمان و لغو مصونیت دیپلماتیک ایشان توسط دولت اتریش خلاف اصول و قوانین بین المللی است.

غریب آبادی اظهار کرد: ایشان پنج سال بسیار سختی و رنج کشید و همچنین خانواده ایشان؛ اما الان خوشحالیم که بعد از این مدت شاهد آزادی ایشان هستیم و امیدواریم زندانیان ایرانی دیگر هم با تلاش دستگاه های ذی ربط آزاد شوند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه