English

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه:

مشکلات فرهنگی و اجتماعی با ترویج فرهنگ مطالعه رفع خواهد شد

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه اعلام کرد: ترویج فرهنگ مطالعه فرصت بی‌بدیلی است که اگر درست به آن پرداخته شود در رفع مشکلات فرهنگی و اجتماعی نقش قابل توجهی خواهد داشت.

مشکلات فرهنگی و اجتماعی با ترویج فرهنگ مطالعه رفع خواهد شد

به گزارش خبرگزاری موج، اصغر جهانگیر از سی و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران بازدید و با یاسر احمدوند، رئیس سی و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران دیدار و گفتگو کرد.

وی انس با کتاب برای نسل نوجوان و جوان را که با وجود فضای مجازی ممکن است در هجوم فرهنگ غربی و متأثر از سبک زندگی بیگانه باشند، راهگشا دانست و اضافه کرد: انس گرفتن با کتاب به دو دلیل فضای خوبی را برای خانواده‌ها مهیا می‌کند؛ یکی اینکه افراد با کتاب خواندن می‌توانند به علاقه‌مندی‌های خود پی ببرند و به‌طور تخصصی علاقه‌شان را دنبال کنند؛ دومین مزیت انس گرفتن با کتاب، تقویت حافظه است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه با اشاره به اینکه کتابخوان‌های خوب، متفکران خوبی هم هستند، اضافه کرد: استفاده بیش از حد از رسانه‌های دیداری و شنیداری، قدرت حافظه را کاهش می‌دهد، به این دلیل که سرعت حرکت تصاویر و فرصت کم، ذهن برای ضبط و ثبت آن متناسب نیست بنابراین، محققان توصیه کرده‌اند که برای تقویت حافظه از رسانه‌های دیداری و شنیداری استفاده متعادل شود و در مقابل، دو برابر زمان برای مطالعه صرف شود تا ذهن خلاقیتش را از دست ندهد.

جهانگیر تداوم برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی در ابعاد کوچک‌تر برای شهرستان‌ها و حضور ناشران به‌صورت دوره‌ای در شهرهای مختلف را حائز اهمیت دانست و اضافه کرد: حفظ حس و حال خوب مردم به‌واسطه چنین رویداد فرهنگی بسیار مهم است.

وی به کتاب‌های ارزشمندی مانند آثار استاد مطهری اشاره کرد که با در معرض دید قرار دادن آن‌ها می‌توان به‌عنوان حلقه‌های واسطی برای توجه نوجوانان در کنار علایق‌شان به رمان و کتاب‌های تخیلی استفاده کرد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه استفاده از ظرفیت اماکن عمومی مانند مساجد و ایستگاه‌های مترو را برای تداوم این نمایشگاه‌ها در ابعاد کوچک‌تر و به منظور ترویج فرهنگ کتابخوانی مناسب دید و اظهار کرد: دستگاه‌های دیگر باید به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کمک کنند و در مقابل این وزارتخانه به مردم؛ تا با توجه به تنگناهای اقتصادی ایجادشده، کتاب در سبد خرید خانواده‌ها قرار گیرد و فرهنگ کتابخوانی جایگاه واقعی خود را پیدا کند.

وی سپس از بخش‌های مختلف شبستان و برخی غرفه‌ها بازدید و با برخی از رسانه‌های حاضر در نمایشگاه به گفتگو نشست.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه