English

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

پرداخت حقوق بازنشستگان بدون استقراض از بانک مرکزی بود/ کارخانه‌های تعطیل شده به مرحله جدید تولید بازگشتند

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: با تمهیدات و تصمیم‌های مؤثر در دولت مردمی سیزدهم تعداد قابل توجهی از کارخانه‌هایی که به دلایل مختلف تعطیل شده بودند به مرحله جدید تولید بازگشتند.

 پرداخت حقوق بازنشستگان بدون استقراض از بانک مرکزی بود/ کارخانه‌های تعطیل شده به مرحله جدید تولید بازگشتند

به گزارش خبرگزاری موج، سید صولت مرتضوی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در برنامه‌ای تلویزیونی با تاکید بر این‌که لازمه مهار تورم، رشد تولید است، گفت: در دولت سیزدهم، برخی از کارخانجاتی که تعطیل بودند و کارگران برای دریافت حقوق معوقه مطالباتی داشتند به چرخه تولید بازگشتند.

وی افزود: به عنوان مثال در استان مرکزی حدود ۶۵۰ مجموعه وارد مدار تولید شده است و در سراسر کشور در حوزه‌های پتروشیمی، دارو، مس، مواد غذایی و … شاهد رشد تولید بوده‌ایم و این به منزله کاهش هزینه‌هاست و با ادامه این روند مهار تورم را نیز خواهیم داشت.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: با تمهیدات و تصمیم‌های مؤثر در دولت مردمی سیزدهم تعداد قابل توجهی از کارخانه‌هایی که به دلایل مختلف تعطیل شده بودند به مرحله جدید تولید بازگشتند.

مرتضوی درباره وضعیت بازنشستگان عنوان کرد: امسال جز معدود سال‌هایی است که مجموعه دولت و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، برای پرداخت حقوق بازنشستگان از بانک‌های عامل و بانک مرکزی استقراض نکرده، بدون دغدغه و در وقت مناسب حقوق فروردین و اردیبهشت‌ماه را پرداخت کرده است.

وی اظهار کرد: فروردین‌ماه امسال در صندوق بازنشستگی کشوری بالغ بر ۲۰ هزار میلیارد تومان مستمری بازنشستگان پرداخت شد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از پرداخت حقوق اردیبهشت‌ماه بازنشستگان در صندوق تأمین اجتماعی از چند روز قبل خبر داد و افزود: این پرداخت‌ها تا ۲۹ اردیبهشت ادامه دارد که مبلغی حدود ۵۰ هزار میلیارد تومان است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه