English

سرپرست وزارت آموزش و پرورش:

آسیب‌های اجتماعی دغدغه مدارس و خانواده‌ها است

سرپرست وزارت آموزش و پرورش گفت: آسیب‌های اجتماعی و رفتارهای پرخطر، اکنون بیش از هر زمان دیگری، دغدغه مدارس و خانواده‌ها است.

آسیب‌های اجتماعی دغدغه مدارس و خانواده‌ها است

به گزارش خبرگزاری موج، در متن پیام رضامراد صحرایی آمده است: آسیب‌های اجتماعی و رفتارهای پرخطر، اکنون بیش از هر زمان دیگری، دغدغه مدارس و خانواده‌ها است. گسترش عوامل مخاطره‌آمیز تهدیدکننده سلامت روانی اجتماعی دانش‌آموزان، موجب شده است تا محافظت از کودکان و نوجوانان در برابر آسیب‌های اجتماعی و رفتارهای پرخطر، در کنار دیگر اولویت‌های تعلیم و تربیت کودکان و نوجوانان و بلکه جزو مهم‌ترین اولویت قرار گیرد.

شواهد نشان می‌دهند که فعالیت‌های ترویجی و فرهنگی، در کنار فعالیت‌های آموزشی و مراقبتی، از مهم‌ترین راهکارها برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در سطح مدارس کشورها، شناخته شده است که می‌تواند موجب ارتقاء آگاهی عمومی و بهبود نگرش‌ها در زمینه عوامل مخاطره‌آمیز کودکان و نوجوانان و چگونگی محافظت از ایشان شود.

وزارت آموزش و پرورش، با اعتقاد به این که مراقبت و محافظت از دانش آموزان در برابر آسیب‌های اجتماعی، یکی از رسالت‌های مهم نظام تعلیم و تربیت رسمی کشور است، اهتمام ویژه‌ای در زمینه طراحی و اجرای برنامه‌های متنوع پیشگیرانه در سطح مدارس دارد که بسته کاملی از برنامه‌های مرتبط با راهکارهای معتبر و شناخته شده در زمینه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی را در سه محور آموزشی، ترویجی و مراقبتی را شامل می‌شود.

جشنواره نوجوان سالم که هر ساله با هدف ترویج شیوه‌های زندگی سالم و پیشگیری از رفتارهای پرخطر در مدارس کشور برگزار می‌گردد، از جمله فعالیت‌هایی است که در ذیل راهکار ترویج و پیشگیری، اجرا می‌شود و با همت مدارس، دانش‌آموزان و خانواده‌ها، در سال تحصیلی جاری، دوازدهمین دوره آن نیز برگزار شده است.

جشنواره نوجوان سالم، با دارا بودن ۳ محور خلاقیت‌های دانش‌آموزی، ابتکارات مدرسه‌ای و ابتکارات جامعه محور و نیز بیش از ۲۰ رشته ارائه اثر، ظرفیت ارزشمندی برای سرمایه‌گذاری در زمینه ترویج پیام‌های پیشگیرانه در سطح جامعه بزرگ مدارس، دانش‌آموزان و خانواده‌ها است که جا دارد نهادهای سیاستگذاری و اجرایی در زمینه پیشگیری، کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی، این ظرفیت را مورد توجه قرار داده و از آن استفاده کنند.

همزمان با برگزاری اختتامیه‌های استانی دوازدهمین دوره جشنواره نوجوان سالم دراردیبهشت ماه  سال جاری در سراسر کشور، به تمامی دانش‌آموزان، مدارس، همکاران فرهنگی و خانواده‌ها که در استمرار این تلاش جهادی برای محافظت از کودکان و نوجوانان در برابر آسیب‌های اجتماعی و رفتارهای پرخطر، مشارکت داشته‌اند، تبریک و خداقوت می‌گویم و اعلام می‌کنم که وزارت آموزش و پرورش در ادامه این جهاد، درکنار شماست و از تلاش‌های شما برای آموزش و ترویج پیام‌های پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در بین کودکان و نوجوانان، حمایت می‌کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه