English

رئیس سازمان ثبت احوال کشور:

بی‌شناسنامه‌ها تا ۶ ماه آینده کارت شناسایی موقت می‌گیرند/ثبت احوال کشور هوشمند می‌شود

رئیس سازمان ثبت احوال اولویت سال ۱۴۰۲ را هوشمندسازی سازمان عنوان کرد و گفت: حداکثر تا ۶ ماه آینده تمامی افراد فاقد شناسنامه، کارت شناسایی موقت دریافت می کنند.

بی‌شناسنامه‌ها تا ۶ ماه آینده کارت شناسایی موقت می‌گیرند/ثبت احوال کشور هوشمند می‌شود

به گزارش خبرگزاری موج، در نخستین جلسه شورای راهبردی که با حضور هاشم کارگر، معاون وزیر و رئیس سازمان ثبت احوال کشور و معاونان و مدیران این سازمان برگزار شد، اقدامات مهم حوزه‌ها در سال ۱۴۰۱ مطرح و برنامه‌ها و چشم‌انداز و برنامه عملیاتی سازمان در سال ۱۴۰۲ شامل هوشمندسازی سازمان ثبت احوال در سال جدید مورد بررسی قرار گرفت.

هاشم کارگر در این جلسه ضمن قدردانی از زحمات معاونان، مدیران و کارکنان سازمان در راستای پیشبرد اهداف سازمان و با اشاره به برنامه‌های سال ۱۴۰۲، ادامه حرکت سازمان به سمت هوشمندسازی را در اولویت دانست و گفت: امسال چابک سازی، اصلاح فرآیندها و حذف فرآیندهای زائد و بهره گیری هر چه بیشتر از فناوری‌های نوین در مسیر هوشمندسازی در دستور کار قرار گرفته تا شاهد ارائه خدمات بهتر به مردم و کاهش هزینه‌ها در تمامی منابع سازمان باشیم.

معاون وزیر کشور در ادامه با بیان اینکه از دیگر موضوعات مهم در سال ۱۴۰۲، ارائه خدمات به صورت الکترونیکی و غیر حضوری بوده و در این راستا تمام واحدها باید همکاری لازم با حوزه فناوری سازمان را داشته باشند، افزود: باتوجه به فرمایش رهبر معظم انقلاب در پیام نوروزی امسال، باید به دنبال شیرین شدن کام مردم باشیم؛ درواقع سازمان ثبت احوال باید به سهم خود برای شیرینی کام مردم تلاش نموده و با ارائه خدمات بهتر و تغییر و تحولات وظیفه خود را به انجام برساند.

کارگر با اشاره به لزوم ایجاد سیستم مدیریت ارتباط با مشتریان در سال ۱۴۰۲، گفت: این اقدام موجب گسترش ارتباط با مشتریان و نحوه پاسخ به نیازها و در خواست‌های آن‌ها به بهترین شکل و در نهایت افزایش رضایتمندی شهروندان خواهد شد.

وی در حوزه هویتی نیز با اشاره به اقدامات صورت گرفته در سال ۱۴۰۱، گفت: برنامه ما در راستای تعیین تکلیف فاقدین شناسنامه در سال ۱۴۰۲، این است که حداکثر تا ۶ ماه آینده تمام فاقدین شناسنامه شناسه اختصاصی و کارت شناسایی موقت خود را در جهت دریافت خدمات اخذ کنند.

معاون وزیر کشور از دیگر برنامه‌ها در سال ۱۴۰۲ را ایجاد نظام ارزیابی عملکرد واقعی در سازمان دانست و اظهار کرد: نظارت بر عملکرد صحیح بخش‌های مختلف و ارزیابی آنها یکی از مهم‌ترین اقداماتی است که به طور دقیق مدنظر قرار گرفته و از راه مدیران توانمند و با انگیزه نیز شناسایی خواهند شد.

کارگر با اشاره به اولویت آموزش کارکنان، افزود: تأمین و تربیت نیروی انسانی متخصص در زمینه‌های مرتبط با وظایف سازمانی و همچنین ارتقا سطح دانش و مهارت کارکنان از اقدامات مهمی در سال ۱۴۰۱ به شمار می‌رود.

وی همچنین در ادامه در خصوص تحول در نظام آموزشی و پژوهشی در سال ۱۴۰۲ گفت: در سال گذشته اولویت جذب افراد با انگیزه بوده که این امر امسال نیز در دستور کار قرار دارد.

رئیس سازمان ثبت احوال کشور توجه به مدیریت منابع انسانی را یکی از مهم‌ترین موضوعات دانست و بیان کرد: یکی از برنامه‌های مهم و با اولویت سازمان در سال ۱۴۰۲ تحول برنامه ریزی صحیح در حوزه سرمایه انسانی و ایجاد نظام شایستگی در سازمان می‌باشد و مسئولان مربوطه با نگاه کاملاً کارشناسی در این حوزه می‌بایست اقدام کنند.

کارگر با اشاره به نظام تشویق و شناسایی افراد شایسته و ضرورت آن در ایجاد انگیزه کارکنان، افزود: این امر باید در تمام بخش‌ها و استان‌ها مدنظر قرار گیرد.

معاون وزیر در فعالیت‌های جهادی سازمان از جمله حضور در برپایی میز خدمت در ۲۲ بهمن، اربعین حسینی و … به وضوح نمایان شد.

معاون وزیر کشور در ادامه با اشاره به یکی از اقدامات مهم در سال ۱۴۰۱، گفت: موضوع ارتقا پایگاه اطلاعات جمعیت کشور به منظور پوشش روابط سببی و نسبی به عنوان وظیفه ذاتی سازمان ثبت احوال کشور و ضرورت اجتناب ناپذیر ارائه خدمات کارآمد در سال ۱۴۰۱ اجرا شد که این امر یکی از اقدامات ارزشمند در سال گذشته محسوب می‌شود.

کارگر حرکت به سوی GIS جمعیتی و نیز توسعه پایگاه سببی و نسبی را از جمله برنامه‌های مهم سازمان برشمرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی