English

فردا «روز بدون کیف» در تهران است

فردا سه شنبه، پنج اردیبهشت ماه، «روز بدون کیف» در مدارس ابتدایی شهر تهران است و دانش اموزان در این روز به انجام فعالیت‌های مهارت محور می‌پردازند.

فردا «روز بدون کیف» در تهران است

به گزارش خبرگزاری موج، فردا سه شنبه، پنج اردیبهشت ماه، «روز بدون کیف» در مدارس ابتدایی شهر تهران است و دانش اموزان در این روز به انجام فعالیت‌های مهارت محور می‌پردازند.

در این روز که از آن تعبیر به «یک روز به یادماندنی برای همه دانش‌آموزان» شده است، از بهره وری در فرایند یاددهی- یادگیری با فعالیت‌های مهارت محور، تنوع‌بخشی به مواد، محیط‌ها و فرصت‌های یادگیری، چرخش تحولی از محتوای متمرکز کتاب‌های درسی به اهداف پایه‌ها و دوره تحصیلی، چرخش تحولی از حافظه محوری به پژوهش و مسئله محوری، ایجاد فرصت برای خلاقیت، زمینه‌سازی و تقویت عادت به مطالعه به عنوان اهداف این روز یاد شده است.

در این روز آموزش تعطیل نیست بلکه فعالیت‌های مجلات رشد، داستان‌ها و دست سازه‌ها در کلاس انجام می‌شود.

به گفته معصومه معصومیان، معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران، امروزه موضوع توجه به ساحت‌های تربیتی در فرآیند یاددهی ـ یادگیری در اولویت برنامه‌های اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران قرار دارد. به موازات ساحت‌های دیگر توجه به ساحت زیستی دانش آموزان؛ حذف کیف‌های سنگین دانش آموزان و تمرکز بر مهارت‌های زندگی مانند خوب حرف زدن و حرف خوب زدن، جرأت‌ورزی و تمرین شجاعت، کنترل استرس و خشم، پژوهش و تحقیق، مدیریت زندگی، مصرف  بهینه، مشورت و هم فکری با گروه همسالان، آینده‌نگری و تلاش، صبر و گذشت در این برنامه یک روزه پیش‌بینی شده است.

وی افزود: مجلات رشد از سوی سازمان پژوهش و برنامه ریزی وزارت آموزش و پرورش همسو با برنامه درسی دانش‌آموزان تدوین می‌شود و یکی از منابع مطالعاتی دانش‌آموزان به شمار می‌رود که با توجه به نیاز دانش‌آموزان به فاصله گرفتن از فضای مجازی و تقویت عادات مطالعه منابع غیردرسی در این روز محور برنامه‌ها و فعالیت‌های آموزش و پرورش قرار می‌گیرند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه