English

وزیر بهداشت، درمان و علوم پزشکی:

تنها کشور تولیدکننده واکسن کرونا در منطقه هستیم/ میزان مراجعه به بیمارستان‌ها در نوروز ۵۱ درصد رشد داشت

وزیر بهداشت، درمان و علوم پزشکی گفت: امروز تنها کشور تولیدکننده واکسن کرونا در منطقه هستیم، کادر سلامت هم بسیار ایثارگری کردند و به طوری که ۳۰۰ شهید مدافع سلامت دادیم که جان خود را برای سلامت مردم فدا کردند.

تنها کشور تولیدکننده واکسن کرونا در منطقه هستیم/ میزان مراجعه به بیمارستان‌ها در نوروز ۵۱ درصد رشد داشت

به گزارش خبرگزاری موج، دکتر بهرام عین‌اللهی در همایش تجلیل از خادمان سلامت نوروزی گفت: امسال افزایش سفرهای نوروزی را داشتیم. تقریبا از ۲۴ اسفند تا ۱۵ فروردین نیروهای اورژانس، درمان و بهداشت و... آماده‌باش بودند.

وی افزود:  ۴۴ سال از انقلاب اسلامی می‌گذرد و نکته مهمی که در همه صحنه‌ها توانسته است انقلاب را پیش ببرد مسئله فرهنگ ایثار است. این فرهنگ در همه عزیزانی که در وزارت بهداشت و نیروی انتظامی هستند باعث ارایه خدمات زیاد به مردم شده است.

وزیر بهداشت ادامه داد: باید توجه کرد که قوی ترین حوزه سلامت در منطقه،  جمهوری اسلامی ایران است که در دوران انقلاب به وجود آمده است. در زمان ستمشاهی وابسته به غرب بودیم و در کوچک‌ترین خدمات پزشکی از خدمات بی کیفیت کشورهای پاکستان و هند استفاده می‌کردیم اما امروز علی‌رغم همه مشکلات، نه‌تنها به جمعیت سه برابری خودمان نسبت به آن دوران خدمات ارایه می‌دهیم بلکه کشورهای منطقه علاقه دارند از خدمات ما بهره‌مند شوند. امروزه در بحث گردشگری سلامت می‌توانیم پذیرای این کشورها باشیم.

وزیر بهداشت ادامه داد: کرونا یک امتحان جهانی بود. در حالی که علی‌رغم کرونا، تحریم‌ها ادامه داشت حتی در کوواکس شرکت کردیم و منابع دلاری زیادی هم دادیم اما در شروع دولت کوواکس هیچ واکسنی به ما نداد و اکثر مردم از واکسن محروم بودند و مجبور بودند برای تزریق واکسن به ارمنستان و... بروند.

وی افزود: حال امروز تنها کشور تولیدکننده واکسن کرونا در منطقه هستیم. کادر سلامت هم بسیار ایثارگری کردند. به طوری که ۳۰۰ شهید مدافع سلامت داریم که جان خود را برای سلامت مردم فدا کردند.

وزیر بهداشت با اشاره به خدمات‌دهی سلامت در نوروز گفت: تمام کادر سلامت در ایام نوروز در صحنه حضور داشتند. هیچ بیمارستانی تعطیل نبود و بیش از ۱۰۰۰ بیمارستان آماده‌باش بودند. در نوروز امسال ۱۷ درصد رشد ماموریت اورژانس داشتیم و میزان مراجعه به بیمارستان‌ها ۵۱ درصد رشد داشت همچنین ۱۶۰ هزار عمل جراحی انجام گرفت که تنها ۳۵ درصد آن‌ها اورژانسی بود.

عین‌اللهی در ادامه گفت: ۲۷ هزار پزشک متخصص، ۴۵۰۰ فوق تخصص و ۲۶ هزار نیروی اورژانس در جاده‌ها و شهرها حضور داشتند. در این مدت ۱۰۷۳ نفر احیای قلبی شدند و ۱۳۴ هزار نفر توسط نیروهای اورژانس به بیمارستان منتقل شدند. ۱۷۷ ماموریت هوایی انجام شد و امیدواریم تعداد بالگردهای اورژانس افزایش یابد.

وی با بیان اینکه در این ایام ۴.۵ میلیون مراجعه به بیمارستان‌ها داشتیم، گفت: کارکنان بهداشت نیز زحمات زیادی کشیدند و هیچ گونه موج مسمومیت در این ایام نداشتیم. بالغ بر ۹۰۰ هزار بازدید بهداشتی نیز انجام شد.

عین‌اللهی پایان با بیان اینکه باید اورژانس را بومی کنیم، گفت: افزایش موتورلانس بسیار اقدام خوبی بود. در عین حال  باید پیوست‌های فرهنگی را نیز در اورژانس جدی بگیریم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه