English

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

نقش تربیت نیروی ماهر و خلاق در مهار تورم و رشد تولید

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بر توانمندی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای در مهار تورم و رشد تولید با تربیت نیروی خلاق و ماهر تأکید کرد.

نقش تربیت نیروی ماهر و خلاق در مهار تورم و رشد تولید

به گزارش خبرگزاری موج، سید صولت مرتضوی با حضور در جمع کارکنان و فعالان عرصه مهارت آموزی با اشاره به تلاش‌های سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای در ارائه آموزش‌های مهارتی و در راستای پایداری اشتغال اظهار کرد: با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری بر نیازمندی جامعه به پنجه‌های کارآمد در کنار علم، سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای پنجه کارآمدی است که علم و عمل را همراه می‌کند و این علم عملی راهکار ایجاد اشتغال است.

وی یکی از راهکارهای مناسب برای عبور از مشکلات کنونی کشور در سال مهار تورم و رشد تولید را تربیت نیروی خلاق و ماهر برشمرد و افزود: در حال حاضر مشکل جامعه نداشتن نیروی خلاق و ماهر است و نیاز کشور به آموزش‌های فنی و حرفه ای نیاز گسترده و اساسی است که از تولید کفش تا کارهای خدماتی را دربر می‌گیرد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تربیت نیروی ماهر و متدین را منتج به افزایش بهره وری و رشد تولید دانست و گفت: بخش مهمی از بهره وری کشور بر عهده این سازمان است و باید تلاش کرد از تمام ظرفیت‌ها برای تحقق آن استفاده شود.

مرتضوی با بیان اینکه مشکلات معیشتی کارکنان این سازمان از سنوات گذشته آغاز شده است، افزود: وظیفه حاکمیت رسیدگی به معیشت مردم است و اکنون سعی در برقراری تعادل در پرداخت‌ها داریم. رفع تفاوت تبعیض در پرداخت‌ها با ملاک تخصص و مهارت افراد طبق دستور مستقیم رئیس جمهور در دستور این وزارتخانه است و بر اساس قوانین و مقررات و پیگیری های مکرر رئیس سازمان، اکثر کارکنان از افزایش ۳۵ و ۵۰ درصدی فوق العاده ویژه بهره مند شدند.

به گفته وی کیفیت و بهره وری به منزله رشد دانش تولیدی و افزایش محصول است که با نیروی کار ماهر امکانپذیر می‌شود.

غلامحسین حسینی‌نیا، معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای نیز با بیان اینکه نگاه ویژه مقام معظم رهبری و رئیس جمهور بر گسترش آموزش‌های مهارتی در تحقق شعار سال است، اظهار کرد: با فعالان عرصه مهارت آموزی در راستای سعادت‌مندی جوانان هم پیمان شدیم تا با انجام وظایف، خدمتگزار مردم و پاسدار خون شهدا باشیم.

وی با بیان اینکه مشکلات معیشتی کارکنان سازمان سد راهی برای انجام وظیفه آنان نبوده است، گفت: با توجه به پیگیری‌های مکرر و مطرح کردن مشکلات معیشتی و رفاهی کارکنان ساعی و خدوم، چالش های قانونی و مشکلات منابع درآمدی و مالی و ساختاری سازمان با نمایندگان مجلس،‌ طرح اساسنامه سازمان تدوین و پس از تصویب در کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی، آماده ارائه در صحن مجلس است.

به گفته حسینی‌نیا حذف منابع درآمدی سازمان مانند تبصره ٢ ماده ٣٨ و فوق العاده خاص نظام جامع هماهنگی، ریشه در سنوات گذشته دارد که با پیگیری‌های مکرر کارشناسان و مسئولان سازمانی در راه برگشت منابع درآمدی به سبد معیشتی است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه