English

رئیس سازمان قضائی نیروهای مسلح:

خودروسازان باید دیه پرداخت کنند

رئیس سازمان قضائی نیروهای مسلح گفت: کارشناسان در اظهار نظر خود در خصوص تقصیر راننده و عابر اعلام نظر می‌کنند؛ در حالی که کارشناس می‌تواند عدم ایمنی خودرو و تأثیر آن در فوت شخص و شدت تصادف را مشخص کند، قطعاً اگر خودروسازان ببینند در کارشناسی‌ها مقصر می‌شوند و باید دیه پرداخت کنند، در نحوه فعالیت خود تجدیدنظر خواهند کرد.

خودروسازان باید دیه پرداخت کنند

به گزارش خبرگزاری موج، حجت‌الاسلام والمسلمین پورخاقان، رئیس سازمان قضائی نیروهای مسلح در حاشیه حضور در مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور فراجا با تقدیر از خدمات پلیس راهور در تعطیلات نوروز گفت: ۸۷ هزار نیروی راهور و سایر دستگاه‌ها در طول تعطیلات نوروز برای اینکه شهروندان عزیز در کشور به‌راحتی تردد کنند، به خط شده‌اند.

رئیس سازمان قضائی نیروهای مسلح خاطرنشان کرد: در امر تلفات جاده‌ای و درون شهری حتی اگر یک نفر هم کشته شود، زیاد است. به‌عنوان کسی که در سازمان قضائی نیروهای مسلح خادم عزیزان هستم عرض می‌کنم که نیروی مسلح ما و راهور ما وقت خود را برای حراست از جان مسافران گذاشته‌اند و این بسیار ارزشمند است.

وی عنوان کرد: پلیس راهور در امر تردد جاده‌ای، درون شهری و تصادفات دو وظیفه اساسی دارند. یک وظیفه مهم زمان آموزش و صدور گواهینامه برای رانندگان و حفظ آمادگی و هوشیاری برای رانندگان وظیفه مهمی است که اگر در این امر کوتاهی شود طبیعی است نتیجه آن بالا رفتن آمار تصادفات می‌شود.

پورخاقان خاطرنشان کرد: وظیفه دوم، نظارت بر تردد جاده‌ای توسط پلیس راهور است که اکنون به‌صورت هوشمند انجام می‌شود. به‌نظر بنده شما در حال انجام وظیفه خود هستید و باید دید که چرا این میزان تصادف رخ می‌دهد.

رئیس سازمان قضائی نیروهای مسلح اظهار کرد: بررسی‌های آماری نشان می‌دهد در برخی از کشورهای همسایه بعضاً دو برابر کشور ما تصادف رخ می‌دهد اما آمار تلفات کمتر است که باید بررسی شود علت این موضوع چیست و به نقش عوامل مؤثر در این حوزه توجه شود.

وی با تاکید بر ضرورت توجه به مسئله ایمنی خودروها گفت: تأثیری که نوع و کیفیت خودرو در کشته شدن فرد داشته و ضعفی که در نتیجه آن تصادف رخ داده حتماً باید مورد بررسی قرار گیرد.

پورخاقان با تاکید بر ضرورت توجه نسبت به مسئله ایمن‌سازی راه‌ها گفت: پلیس راهور می‌تواند تا زمانی که ایمنی خودروها به‌صورت صد در صد احراز نشده، شماره‌گذاری نکند.

رئیس سازمان قضائی نیروهای مسلح با تاکید بر ضرورت توجه به نقش خودروسازان و سایر عوامل دخیل در حوادث در تدوین گزارشات از سوی کارشناسان تصادفات اظهار کرد: نوعاً این کارشناسان در اظهار نظر خود در خصوص تقصیر راننده و عابر اعلام نظر می‌کنند؛ در حالی که کارشناس می‌تواند عدم ایمنی خودرو و تأثیر آن در فوت شخص و شدت تصادف را مشخص کند.

وی تاکید کرد: قطعاً اگر خودروسازان ببینند در کارشناسی‌ها مقصر می‌شوند و باید دیه پرداخت کنند، در نحوه فعالیت خود تجدیدنظر خواهند کرد.

پورخاقان اذعان کرد: در خصوص ایمنی راه‌ها و نقاط حادثه‌خیز نیز باید در گزارشات کارشناسی تصادفات توجه لازم اعمال شود.

رئیس سازمان قضائی نیروهای مسلح خاطرنشان کرد: اگر این سهم تقصیرها در کارشناسی‌ها اعمال شود، با توجه به اینکه باید خسارت دهند، در عملکرد خود تجدیدنظر خواهند کرد و ما نیز در دستگاه قضا قطعاً حمایت خواهیم کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه