English

یوسف نوری:

نقش کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در مدیریت محلات بسیار مهم است /محله ادامه مسجد است

وزیر آموزش و پرورش گفت: محله ادامه مسجد است اما تلاش کردند که این واقعیت را از ذهن ما پاک کنند تا هویت ما تغییر کند و نقش کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در مدیریت محلات بسیار مهم است؛ ما باید از هنر در انتقال پیام استفاده کنیم.

نقش کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در مدیریت محلات بسیار مهم است /محله ادامه مسجد است

به گزارش خبرگزاری موج، یوسف نوری در نشست هم‌اندیشی و هم‌افزایی مدیران ستادهای هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در استان‌ها با بیان اینکه در همه کشورهای دنیا مراکز دینی شکل گرفته‌اند، اظهار کرد: در ایران ما نیز مساجد محور تشکیل جامعه و شهرها بوده‌اند.

 وزیر آموزش و پرورش افزود: محله ادامه مسجد است اما تلاش کردند که این واقعیت را از ذهن ما پاک کنند تا هویت ما تغییر کند.

وی اضافه کرد: همیشه محوریت فعالیت‌ها با مسجد است همچنان که اکنون ما نیز باید همین روش را دنبال کنیم. انقلاب اسلامی دوباره مسجد را محور قرار داد تا اینکه با شخصی سازی، این روند کاهش یافت.

نوری در ادامه گفت: اکنون ۲۰۲۰ محله شناسایی شده است و ما با مجموعه‌های فرهنگی تفاهم نامه امضا کردیم که طی آن بین مدارس و مساجد در محلات ارتباط برقرار باشد.

وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد:  نقش کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در مدیریت محلات بسیار مهم است؛ ما باید از هنر در انتقال پیام استفاده کنیم.

وی افزود: در دولت دنبال این هستیم که تعامل با اولیای دانش‌آموزان و فعالیت دانش آموزان در مدیریت مدرسه بیشتر شود.

نوری با بیان اینکه از ظرفیت مساجد در این مهم می توان بهره برد، ابراز کرد: جمع کثیری از امامان جماعت فعال در مدارس داریم. روحانیون طرح امین نیز می توانند اقدامات اثرگذاری در تعامل مسجد و مدرسه انجام دهند.

وزیر آموزش و پرورش در این نشست با استقبال از امضای سند و تفاهم نامه همکاری با ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور، گفت: زمینه عضویت مدیران استانی این ستاد در کارگروه و شورای آموزش و پرورش استان ها فراهم می شود.

حجت الاسلام والمسلمین نیکزاد نیز با بیان اینکه عضویت مدیران ستادهای استانی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در شورای آموزش و پرورش دنبال می شود، گفت: تعامل خوبی میان وزارت آموزش و پرورش و کانون‌های فرهنگی هنری مساجد وجود دارد که ان‌شاءالله بیشتر نیز می شود.

حجت الاسلام والمسلمین «کمال‌الدین خداداده» نیز با اشاره به مجاورت سه هزار مدرسه با مساجد، گفت: اجرای حداکثری طرح پیوند مدرسه و مسجد در تربیت نیروی تراز انقلاب اسلامی بسیار موثر است.

«علی جانباز»، رئیس حوزه هنری کودک و نوجوان نیز در این نشست درباره مشکلات دهه هشتادی ها و دهه نودی ها و نقشی که کانون های فرهنگی هنری می توانند در جذب آنها به مسجد ایفا کنند، صحبت کرد.

 

بیشتر بخوانید:

انجمن‌های اولیا و مربیان نباید فقط برای پول گرفتن باشد/اولیاء باید در تمامی امور مدرسه حضور فعال داشته باشند

رتبه ۴۰۰ هزار معلم در روزهای آینده صادر می‌شود/ رتبه حقیقی معلمان در سال آینده

برای خدمات به معلمان با کسی تعارف نداریم

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه