English

سخنگوی قوه قضاییه:

گروهک تندر به رهبری جمشید شارمهد وابسته به آمریکا، انگلیس و آلمان بود/تشکیل پرونده قضایی برای وزیر سابق نفت

سخنگوی قوه قضاییه تصریح کرد: براساس دستور رئیس قوه قضاییه برای برخورد با ترک فعل مسئولان، درخصوص عدم جمع آوری گازهای مشعل میادین نفتی و گازی برای وزیر سابق نفت پرونده قضایی تشکیل شده است.

گروهک تندر به رهبری جمشید شارمهد وابسته به آمریکا، انگلیس و آلمان بود/تشکیل پرونده قضایی برای وزیر سابق نفت

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری موج، صبح امروز  مسعود ستایشی سخنگوی قوه قضاییه در بیستمین نشست خبری خود با اصحاب رسانه بیان کرد: مردم عزیزم ما مفتخرند که سراسر ایران را به اردوگاهی برای امادگی رزم ‌و ظهر حضرت عج اماده کردند. لازم است به همین مناسبت و براساس نامگذاری روز حضرت عج به مردم شریف ایران و سربازان کمنام امام زمان تبریک بگویم که همواره با بذل جان خود از این سرزمین حراست و صیانت می کنند.

 

شارمهد طبق بررسی های صورت گرفته، عادلانه به اعدام محکوم شد

وی درخصوص حکم اعدام جمشید شارمهد رهبر گروهک تندر افزود: وی با راه اندازی یک گروهک تروریستی وابسته به سرویس های امنیتی المانی و انگلیسی و امریکایی به خاک و خون کشیدن ده ها زن و کودک دست داشته است که با کمک سربازان گمنام در دیگر پروژه هایش ناکام مانده است.

ستایشی گفت: با کدام قاعده انسانی و عقلی و بین المللی ده ها کودک، زن و مرد توسط این گروهک به خاک و خون کشیده شده اند؟  این عمل از ناحیه وی صورت گرفته و شارمهد به صراحت در جلسات بررسی به آن اقرار داشته است.امروز تروریست‌های رسانه‌ای با بی شرمی و وقاحت از این عنصر جنایتکار حمایت می‌کنند و مدعیان حقوق بشر، مدعی زن زندگی و آزادی انسان‌ها هستند.

 

تعیین تکلیف کالاهای رسوبی در انبارهای اموال تملیکی

سخنگوی قوه قضاییه درخصوص تعیین تکلیف کالاهای رسوبی در انبارهای اموال تملیکی تاکید کرد: با اهتمام مجدانه و برنامه ریزی دقیق از سوی رئیس قوه قضاییه، حوزه انبار‌های اموال تملیکی و گمرکات و انبار‌های بنادر یکی پس از دیگری در حال تعیین تکلیف قانونی و ضابطه‌مند هستند. همچنین موضوع نابه سامانی‌های غیرقابل توجیه و پذیرش در انبارهای اموال تملیکی پس از چند سال کار اکنون به مرحله نهایی رسیده و ساماندهی شده اند.

وی با اشاره به استان بوشهر ادامه داد: حتی در استان شهیدپرور بوشهر همه کالاهای موجود در انبارهای اموال تملیکی و گمرکات پس از هفت ماه تعیین تکلیف قانونی شدند. همچنین اعلام می کنیم درآمد اموال تملیکی در استان بوشهر سه هزار میلیارد تومان و در گمرکات نیز حدود شش هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان در آمد داشته است.

ستایشی خاطرنشان کرد: در خصوص تعیین تکلیف کانتینرهای کالا در گمرکات و خودروهای سبک، سنگین و ماشین آلات نیز اقدامات بسیاری انجام شده و تمامی موارد تعیین تکلیف شدند.

 

برای وزیر سابق نفت پرونده قضایی تشکیل شده است

سخنگوی قوه قضاییه تصریح کرد: براساس دستور رئیس قوه قضاییه برای برخورد با ترک فعل مسئولان، درخصوص عدم جمع آوری گازهای مشعل میادین نفتی و گازی برای وزیر سابق نفت پرونده قضایی تشکیل شده است.

وی در این باره اظهار کرد: عدم اقدام موثر و به موقع وزیر وقت نفت در جمع آوری گازهای مشعل میادین نفتی که منجر به اتلاف منابع، آلودگی و تخریب محیط زیست شده است از مصادیق تضییع اموال دولتی و تهدید علیه بهداشت عمومی تشخیص داده شده و گزارش برای مرجع قضایی ارسال شده است. گزارش در مرحله بازپرسی بوده و در دادسرای تهران در حال رسیدگی است.  

 

قبل از سال جدید نرخ دیه ۱۴۰۲ اعلام می شود

ستایشی درخصوص میزان نرخ دیه برای سال آینده خبر داد: ما به موجب مقررات ماده ۵۴۹ قانون مجازات تکلیف داریم که در ابتدای هر سال نرخ دیه را اعلام کنیم.  کارهایی که در رابطه با تعیین این نرخ باید شود، انجام شده و ان شاءالله وعده می کنیم قبل از سال جدید ما نرخ دیه را از ناحیه ریاست قوه قضاییه اعلام کنیم.

 

آخرین جزییات پرونده سما جهانباز

سخنگوی قوه قضاییه درباره آخرین وضعیت پرونده سما جهانباز دختر جوان اصفهانی گم شده در شیراز گفت: پرونده ای در شعبه ۱۳ بازپرسی دادسرای شیراز که ویژه رسیدگی به امور جنایی است مفتوح و در مرحله تحقیقات مقدماتی است و یک نفر با حفظ نام در ۲۴ بهمن سال جاری به اتهام مقید در پرونده  دستگیر شده و با صدور قرار تامین صادره فعلا در بازداشت است. اجازه دهید تا ببینیم تحقیقات به کجا می‌رسد هرجا که به نتیجه رسید اعلام می‌کنیم‌.

وی درباره اتهام متهم دستگیر شده در پرونده گفت: اتهام این فرد همان چیزی است که در پرونده مطرح شده و  در حوزه آدم ربایی است.

 

آخرین وضعیت رسیدگی به پرونده متروپل

ستایشی در ادامه و در پاسخ به سوالی پیرامون آخرین وضعیت رسیدگی به پرونده متروپل گفت: پرونده مورد بحث در حال اجرای حکم قطعی است و به شعبه اجرای احکام ارسال شده است و در خصوص اعمال مقررات موضوع ماده ۲۳۴ قانون آئین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، گزارش تخلفاتی که مربوط به عوامل ذی‌مدخل است با تصویب نمایندگان مجلس شورای اسلامی در دوم اسفندماه ۱۴۰۱ جهت رسیدگی به قوه قضائیه ارجاع شد.

سخنگوی قوه قضائیه با بیان اینکه برخورد قاطع با متخلفان این حوزه و ورود به موقع نهادهای نظارتی قطعاً موجب پیشگیری از وقوع تخلفات می‌شود، عنوان کرد: شعب ویژه‌ای برای رسیدگی به این موضوع تشکیل شده و سعی می‌شود که در کمترین زمان ممکن به موضوعات مطروحه رسیدگی شود.

سخنگوی قوه قضاییه در ادامه نشست خبری خود با رسانه‌ها گفت: افتخار نظام مقدس جمهوری اسلامی و قوه قضاییه خصوصا در حوزه زندان‌ها و اقدامات تربیتی کشور و خدمات ارزشمندی که این مجموعه انجام داده بر کسی پوشیده نیست. تمام اهتمام و برنامه‌ریزی ما در جهت این است که مددجویان  واجد شرایط مناسب و مطلوب باشند.  در حوزه زندان برای نسوان هم ما بر تحقق این مهم تاکید داشتیم یعنی وضعیت مطلوب و مناسب؛  تاکید بر این است که اقدامات قانونی و منطبق بر موازین و مقررات ناظر بر حوزه زندان ها به نحو احسن در حوزه زندان نسوان نیز صورت گیرد. اگر در حوزه زندان هر کس ادعایی دارد مخصوصا کسانی که صاحب تریبون هستند، مستند سخن بگویند، ما هم مستند و مستدل در مقام پاسخگویی هستیم. بدون سند سخن گفتن شیوه معاند و خصم است.

سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به عدم عفو وحید اشتری گفت: نسبت به فرد مورد نظر پرونده هایی مطرح بوده است؛ واحدهای قضایی مربوطه مطابق به این پرونده رسیدگی کردند و تصمیم لازم را اتخاذ کردند. تعدادی پرونده دارد و مطابق قانون باید تجمیع شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه