English

وزیر علوم در اختتامیه جشنواره‌ خوارزمی:

رئیس جمهور به مقوله علم و فناوری توجه ویژه‌ای دارد/نگاه علم گرای دولت ۵ اولویت را تعریف کرده است

وزیر علوم ، تحقیقات و فناوری با بیان این که با حضور رئیس جمهوری در جشنواره‌های علمی، فرهنگ‌سازی صورت می‌گیرد، گفت: وقتی یک مرجع علمی در منطقه ضعیف شهر حضور یاید، حتما قیمت زمین آن منطقه و مسکن افزایش می‌یابد، چرا که با حضور سرمایه انسانی، ارزش آن منطقه افزایش پیدا می‌کند.

رئیس جمهور به مقوله علم و فناوری توجه ویژه‌ای دارد/نگاه علم گرای دولت ۵ اولویت را تعریف کرده است

به گزارش خبرگزاری موج، محمد علی زلفی‌گل در اختتامیه جشنواره‌های خوارزمی با اشاره به حضور رئیس‌جمهوری در این مراسم، افزود: رئیس‌جمهور در هر ماه یک جلسه در حوزه آموزش عالی و وزارت علوم اختصاص داده است و این حکایت از آن دارد که رئیس‌جمهوری به علم، فناوری و نوآوری توجه ویژه‌ای داشته و دارد.

وی ادامه داد: ما به تأسی ۵ اولویت را برای وزارت علوم در نظر گرفته‌ایم و تلاش خواهیم کرد از همه ظرفیت‌های گسترده آموزش عالی برای تحقق این ۵ اولویت بهره ببریم.

زلفی گل "مرجعیت و دیپلماسی علمی، فناوری و نوآوری"،" آموزش، پژوهش و بروندادهای هدفمند"،"نوآوری فرهنگی و فرهنگ نوآوری"، "شاگرد، فناور و نوآورپروری" و "تولید خدمت، ثروت و سرمایه از دانش" را  ۵ اولویت تعریف شده در وزارت علوم ذکر کرد.

وزیر علوم انتخاب برگزیدگان در جشنواره‌های خوارزمی و المپیادهای علمی را در راستای تحقق دو اولویت از ۵ اولویت این وزارتخانه نام برد و یادآور شد: هدف اول تحقق مرجعیت علمی است، چرا که وقتی فردی به عنوان دانشمند، اندیشمند و نوآور انتخاب می‌شود، مرجعیت علمی را در سطح بین المللی نشان می‌دهد و چنین فردی را قدر می‌نهیم و بر صدر می‌نشانیم.

وی اولویت دوم محقق شده از سوی برگزیدگان رویدادهای علمی را تولید خدمت و ثروت از دانش عنوان کرد و افزود: همچنین با حضور رئیس جمهوری در جشنواره‌های علمی، فرهنگ‌سازی صورت می‌گیرد.

زلفی‌گل، نیروی انسانی را از سرمایه‌های ارزشمند کشور توصیف کرد و خطاب به برگزیدگان جشنواره‌های خوارزمی، یادآور شد: شماها که انتخاب شده‌اید، سرمایه‌های کشور به شمار می‌روید؛ یعنی افرادی هستید که در هر جایی و در هر گروه و دانشگاهی که قرار گیرید، وجاهت می‌دهید.

وزیر علوم اضافه کرد: وقتی یک مرجع علمی در منطقه ضعیف شهر حضور یابد، حتما قیمت زمین آن منطقه و مسکن افزایش می‌یابد، چرا که با حضور سرمایه انسانی، ارزش آن منطقه افزایش پیدا می‌کند.

زلفی‌گل خاطر نشان کرد: از این رو است که ما این جشنواره‌ها را جدی می‌گیریم و رئیس‌جمهوری نیز زمانی برای حضور در این جشنواره‌ها اختصاص داده است.

وزیر علوم دلیل توجه ایران به علم را انجام کارهایی دانست که بدون علم مقدور نیست و اظهار کرد: با دانش می‌توان به کشف سیاره‌ها و سیارک‌ها پرداخت و اقتصادهای آینده را رقم زد و اگر اولویت ما علم است، باید به همان اندازه سرمایه گذاری کرد.

وی با اشاره به توجه ویژه رئیس جمهوری به مقوله علم و فناوری، گفت: امیدواریم دانشجویان و پژوهشگران قدر این فرصت را بدانند و از این فرصت برای پیشرفت کشور نهایت استفاده را ببرند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه