English

معاون اول قوه قضاییه:

همه باید به قوانین مربوط به حفظ اراضی ملی و حقوق بیت المال پایبند باشند

معاون اول قوه‌قضاییه در گردهمایی سراسری نمایندگان حاکم شرع و مدیران جهادکشاورزی وامور اراضی کشور بر لزوم پایبندی همگانی به قوانین مربوط به حفظ اراضی ملی و حقوق بیت المال تاکید کرد.

همه باید به قوانین مربوط به حفظ اراضی ملی و حقوق بیت المال پایبند باشند

به گزارش خبرگزاری موج، حجت الاسلام والمسلمین محمد مصدق در گردهمایی سراسری نمایندگان حاکم شرع و مدیران جهادکشاورزی وامور اراضی کشور بر لزوم پایبندی همگانی به قوانین مربوط به حفظ اراضی ملی و حقوق بیت المال تاکید کرد.

در این همایش که با حضور معاون اول قوه قضاییه، نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی، رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، رئیس سازمان امور اراضی کشور، رئیس کل دادگستری خراسان رضوی، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان، مسولان سازمان بازرسی، دیوان محاسبات، سازمان ثبت و جمع دیگری از مدیران و در مشهد برگزار شد، معاون اول قوه قضاییه با تقدیر از اقدامات انجام شده در زمینه حفظ حقوق بیت المال ازجمله در حوزه اراضی افزود: در این گونه همایش‌ها باید یک‌ارزیابی دقیق از عملکردمان داشته باشیم تا در آینده بتوانیم بهتر عمل کنیم.

 حجت الاسلام والمسلمین مصدق با اشاره به اهمیت موضوع زمین در کشورگفت:درسال تولید دانش بنیان هستیم و از این رو باید در حوزه‌های مختلف از جمله برای تضمین امنیت غذایی، تولید ثروت، جلوگیری از گسترش بی ضابطه شهر‌ها و آثار آن تلاش مضاعفی داشته باشیم.

معاون اول قوه قضاییه با اشاره به اصول مصرح قانونی گفت:هرگونه اقدامی که منجر به تخریب زمین شود، غیر قانونی و باعث به وجود آمدن مشکلات زیست محیطی می‌شود، بر این اساس نیازمند فرهنگ سازی هستیم.

حجت الاسلام والمسلمین مصدق حفاظت از اراضی را امری مهم دانست و افزود: باید تمام آحاد جامعه بدانند که زمین مال همه و فرزندان ما و نسل آینده است بنابراین اهمیت این موضوع باید برای افکار عمومی تشریح شود.

معاون اول قوه قضائیه گفت:پیشنهاد میکنم یک کارگروه و هیات اندیشه ورز برای بررسی قوانین مرتبط با اراضی تشکیل شود و قوه قضائیه نیز پای کار است و از اقداماتی که منجر به حفاظت از اراضی ملی وحقوق بیت المال شود، حمایت کامل خواهد کرد.

معاون اول قوه قضاییه افزود:حرکت ما برای حفاظت از اراضی، نیازمند یک برنامه دقیق و مدون است تا ضمن اعمال نظارت بر اراضی واگذار شده، از تصرف اراضی جدید پیشگیری به عمل آید.

حجت الاسلام مصدق با اشاره به سند تحول و تعالی قوه قضائیه گفت:یکی از مهمترین راهبرد‌های دستگاه قضایی ارتقا دانش تخصصی قضات است و در این زمینه همگام با تخصصی کردن رسیدگی‌ها و دادگاه‌ها، به دنبال دانش افزایی در دستگاه قضایی هستیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه