English

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست:

محیط زیست یک حقوق بین نسلی است

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: محیط زیست یک حقوق بین نسلی است و این موضوع در اصل پنجاهم قانون اساسی مورد تاکید قرار گرفته است.

محیط زیست یک حقوق بین نسلی است

به گزارش خبرگزاری موج، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: محیط زیست یک حقوق بین نسلی است و این موضوع در اصل پنجاهم قانون اساسی مورد تاکید قرار گرفته است، بنابراین می بایست در خصوص تکالیف قانونی دستگاه های متولی حفاظت از محیط زیست، اطلاع رسانی شایسته ای برای جلوگیری از ترک فعل و رعایت حقوق عامه صورت بگیرد.

علی سلاجقه در جلسه کارگروه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست با تقدیر از همکاران روابط عمومی این سازمان در ستاد و استان ها، بر اهمیت مقوله اطلاع رسانی تاکید کرد و گفت: من در تمام مسئولیت های دانشگاهی و اجرایی خود به بحث روابط عمومی، اطلاع رسانی و رسانه، اعتقاد ویژه ای داشته ام و همیشه از اطلاع رسانی درست، بهنگام، شفاف و منصفانه حمایت کرده ام.

وی با اشاره به دشواری های کار روابط عمومی و ظرافت های فعالیت های رسانه ای و اطلاع رسانه ای، عملکرد روابط عمومی سازمان را با وجود همه کمبودها و دشواری ها، مثبت ارزیابی و تصریح کرد: روابط عمومی باید به جایگاه ویژه خودش در سازمان حفاظت محیط زیست دست یابد.

معاون رئیس جمهور، انجام هر اقدام در سازمان حفاظت محیط زیست اعم از برگزاری همایش ها و نمایشگاه ها، انتشار کتاب ها و مقالات، نظارت بر طرح ها و پروژه ها، سفرها و بازدیدها و... را مرتبط با رسانه عنوان کرد و گفت: کارگروه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست به صورت ماهانه در یک تراز عالی تشکیل می شود.

سلاجقه، رسانه را رکن چهارم حکمرانی توصیف کرد و گفت: محیط زیست یک حقوق بین نسلی است و این موضوع در اصل پنجاهم قانون اساسی مورد تاکید قرار گرفته است. بنابراین می بایست در خصوص تکالیف قانونی دستگاه های متولی  حفاظت از محیط زیست، اطلاع رسانی شایسته ای برای جلوگیری از ترک فعل و رعایت حقوق عامه صورت بگیرد.

معاون رییس جمهور، تشکیل کارگروه اطلاع رسانی در ادارات کل استان ها را یک ضرورت خواند و بر توجه به ارتقای سواد رسانه مدیران ستادی و استانی در کلیه سطوح تاکید کرد و  افزود: در ارزیابی عملکرد مدیران ستادی و استانی می بایست میزان توجه به ارتباطات رسانه ای در نظر گرفته شود. 

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست بر ضرورت چهره سازی از کارکنان این سازمان به عنوان کارشناس – مجری برنامه های محیط زیستی تاکید کرد و گفت: پیش بینی مشوق هایی برای فعالیت های رسانه ای کارشناسان ستادی و استانی سازمان بسیار مثمر ثمر خواهد بود.

سلاجقه در ادامه انسجام سازمانی در حوزه فعالیت های رسانه ای را یک ضرورت دانست و بر مرجعیت دفتر روابط عمومی و امور رسانه سازمان در این موضوع تاکید کرد. 

وی با اشاره به لزوم هدفگذاری برای ماموریت های سازمان، گفت: معاونت ها باید در سال آینده یکی دو تا از مسائل حوزه مدیریت خود را به نتیجه برسانند و نتایج حاصله به صورت کمّی ارزیابی خواهد شد. 

رییس سازمان حفاظت محیط زیست در پایان گفت: اطلاع رسانی و تبلیغ فرآیندها و پروژه های امیدآفرین باید به گونه ای باشد که به شبهات، سوالات و تردیدهای احتمالی پاسخ داده شود. 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه