English

رییس پلیس آگاهی فراجا:

۷ استان کشور در اولویت طرح سراسری مبارزه با سرقت است/ صدور حکم کارآگاهی برای ۱۶ مامور زن

سردار قنبری با اعلام اینکه اولویت این طرح در ۷ استان کشور است افزود: استان های تهران، خراسان رضوی، البرز، غرب تهران، اصفهان، فارس، خوزستان و اذربایجان شرقی شامل این طرح هستند که تیم های زبده با در اختیار داشتن ‌اطلاعات کافی عملیات کشف و دستگیری را آغاز کردند.

۷ استان کشور در اولویت طرح سراسری مبارزه با سرقت است/ صدور حکم کارآگاهی برای ۱۶ مامور زن

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری موج، سردار محمد قنبری رییس پلیس آگاهی فراجا در اولین نشست خبری خود با اصحاب رسانه اعلام کرد: در فضای امنیتی باید دو بعد عینی امنیت و بعد ذهنی را مورد بررسی قرار دهیم تا بتوانیم احساس امنیت را در دل مردم افرایش دهیم.

وی افزود: مجموعه پلیس آگاهی صددرد تخصصی بوده که اقدامات پس از جرم را بررسی کرده و با اطلاعات بالا وارد عمل می شود.

سردار قنبری با بیان اینکه پیشگیری بهتر از درمان است مطرح کرد: پلیس آگاهی در حوزه پیشگیری از جرم نقش اساسی را ایفا کرده و رعب و وحشت را در دل مجرمین ایجاد میکند.

رییس پلیس آگاهی فراجا مطرح کرد: هرچقدر بتوانیم فاصله کشف با جرم را کاهش دهیم هم جامعه احساس امنیتی بیشتری می کند هم منجر به احساس ناامنی میان مجرمین می شود.

وی با اشاره به اظهارات سردار رادان تاکید کرد: طبق فرمایشات سردار رادان دغدغه اساسی مردم بحث سرقت است. تدبیر فرامندهی بر این است تا بتوانیم با تلاش جهادی این مورد را به سمت حداقل کاهش دهیم.

سردار قنبری با بیان اینکه طرح سراسری مبارزه با سرقت بیش از یک هفتست که در سطح کشور اغاز شده گفت: البته اقدامات تخصصی این طرح تخصصی و فراگیر از بیش از ده روز پیش اغاز شده است.

صدور حکم کارآگاهی برای ۱۶ مامور زن پلیس آگاهی

رییس پلیس آگاهی فراجا ادامه داد: این طرح با اولویت دستگیری سارقان تحت تعقیب و پرونده دار اغاز شد که پیش از آغاز محل اختفا و پاتوق های انان شناسایی شد و خوشبختانه نتایج خوبی نیز عاید شد اما طبیعتا کافی نیست.

وی با بیان اینکه همواره این طرح ادامه دارد اظهار کرد: البته طرح های بسیاری در دست اجرا است که همگی در راستای کاهش دغدغه مردم در حوزه سرقت است.

سردار قنبری با اعلام اینکه اولویت این طرح در ۷ استان کشور است افزود: استان های تهران، خراسان رضوی، البرز، غرب تهران، اصفهان، فارس، خوزستان و اذربایجان شرقی شامل این طرح هستند که تیم های زبده با در اختیار داشتن ‌اطلاعات کافی عملیات کشف و دستگیری را آغاز کردند.

سردار قنبری در ادامه از صدور حکم کارآگاهی برای ۱۶ مامور زن پلیس آگاهی خبر داد.

استفاده از دستگاه "پُلی‌گرافی" مغزی در بازجویی‌ از مجرمین در پلیس آگاهی

سردار قنبری افزود: برخی از مجرمین با وجود اینکه دلایل و مدارک کافی در مورد آنها اهراز می‌شود اما در اختفای جرم تبحر دارند که در مجموعه تشخیص هویت از دستگاه "پُلی گرافی" مغزی که ساخت ایران استفاده می‌کنیم.

رئیس پلیس آگاهی گفت: این دستگاه از لحاظ علمی برای کشف دروغ استفاده می‌شود و برای موضوعات خاص در بازجویی‌ها استفاده می‌شود، می‌توان گفت این دستگاه به نوعی مانند دروغ‌سنج است اما علمی‌تر و پیشرفته‌تر از آن ساخته شده است.

وی با بیان اینکه ۷۰ درصد سرقت ها در ۷ استان نام برده شده رخ داده و بقیه سرقت ها در سایر استان‌ها انجام می شود، افزود: این طرح را تا رفع نسبی دغدغه مردم با ظرفیت تمام پلیس و با محوریت پلیس آگاهی ادامه می دهیم.

رئیس پلیس آگاهی با بیان هشدار به سارقان،گفت: قاطعانه آنها را دنبال کرده و تا زمانی که به چنگال عدالت نسپریم کوتاه نمی آییم.

وی با اشاره به ایجاد دوایر روانشناسی جنایی گفت: هدف از ایجاد این دوایر، شناسایی انگیزه مجرم برای انجام جرم است و برای مجرمانی که جرایم خشن انجام می‌دهند به کار گرفته می‌شود.

سردار قنبری درباره پرونده‌های معوقه و تحت پیگرد گفت: از ظرفیت کارآگاهان بازنشسته با هدف استفاده از تجارب این افراد و شناسایی مجرمان استفاده می‌شود و فعلا در حوزه سرقت این موضوع در دست انجام است.

رئیس پلیس آگاهی با اشاره به نتایج طرح ویژه مبارزه با سرقت در یک هفته گذشته گفت: بیش از 8 هزار سارق فراری دستگیر شدند، بیش از 50 درصد این افراد دارای سابقه هستند و قریب 10 هزار سرقت‌های کشف نشده در سراسر کشور، کشف شد.

سردار قنبری با بیان اینکه طرح های متعددی را در سال اجرا می‌کنیم، گفت: به دنبال ارائه آمار در طرح خود نیستیم و طرح را تا زمانی که برای مردم ایجاد امنیت و در مجرمان ایجاد ناامنی شود، ادامه می‌دهیم.

رئیس پلیس آگاهی فراجا ادامه داد: در راستای طرح مبارزه با سرقت و در هفته گذشته همه اموالی  را که  در زاهدان کشف کرده بودیم  در حضور مالباخته‌ها، اموال کشف شده را به آنها تحویل دادیم و در طرح مبارزه با سرقت هماهنگی بسیار خوبی میان پلیس و مقامات قضایی وجود دارد.

وی گفت: حدود 88 درصد خودروهای مسروقه، کشف می‌شوند اما در حال ارتقای دوربین‌هایی نظارتی پلیس هستیم تا بتوانیم خودروهایی که در لحظات اول در اپلیکیشن پلیس من ثبت می‌شوند را شناسایی کنیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه