English

یاوری در گفتگو با خبرگزاری موج:

وظیفه سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان آموزش و فرهنگ سازی در دوره دانش آموزی است

یاوری با بیان اینکه وظیفه سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان آموزش و فرهنگ سازی در دوره دانش آموزی است گفت: قاعدتا سهم جدی مشاوره دانش آموزان درخصوص عدم میل به مهاجرت و حضور در کشور به عهده دستگاه های دیگر است.

وظیفه سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان آموزش و فرهنگ سازی در دوره دانش آموزی است

الهام یاوری رییس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری موج، با اشاره به افزایش نگران کننده نرخ مهاجرت در مقطع دانشجویی و دانش آموزی گفت: وظیفه سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان صرفا آموزش و فرهنگ سازی در دوره دانش آموزی است. درحقیقت این آموزش ها ریشه های فرهنگی دانش آموزان را غنی و تاب آوری نوجوانان در مواجه با مشکلات را افزایش می دهد.

یاوری با بیان اینکه سمپاد به دنبال توانمندسازی دانش آموزان نخبه است به برنامه های این سازمان در رابطه با جذب و نگهداشت دانش آموزان نخبه کشور اشاره کرد و افزود: قاعدتا سهم جدی مشاوره دانش آموزان درخصوص عدم میل به مهاجرت و حضور در کشور به عهده دستگاه های دیگر است اما نکته مهمی که درخصوص برنامه های سمپاد باید به آن اشاره کرد شعار این سازمان است.

رییس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان ادامه داد: ما با توجه به شعار این سازمان "هر نیاز کشور یک سمپادی آماده اثرگذاری" به یک مدل تربیتی رسیده ایم که ابعاد متفاوت فرهنگی و تربیتی این دانش آموزان را پوشش داده و توانمندی شان را افزایش می دهد.

یاوری با اشاره به اهداف کلی این سازمان در سال آینده تصریح کرد: مسئله اثرگذاری در ساحت های شش گانه و در حوزه های علمی، تربیتی و پژوهشی مهمترین هدف این سازمان برای سال آینده است و امیدواریم روند رشدمان همچنان صعودی باشد.

وی در پایان با اشاره به بودجه سال 1402 خاطر نشان کرد: کشور همواره با محدودیت هایی رو به رو  است و سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان نیز همیشه امیدوار است سهم قابل توجهی از بودجه سال را در اختیار داشته باشد، اما با وجود نیازهای بسیار این سازمان خرسندیم که رقم بودجه نسبتا افزایش یافته است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه