English

وزیر آموزش و پرورش:

۳ میلیون دانش‌آموز غیرحضوری آموزش می‌بینند

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به شبکه شاد به عنوان شبکه یادگیری قدرتمند با موتور جست وجوی ویژه دانش آموزان گفت: اکنون بخشی از مدارس ما به دلیل آلودگی هوا غیرحضوری است و نزدیک سه میلیون نفر در شاد آموزش می بینند.

 ۳ میلیون دانش‌آموز غیرحضوری آموزش می‌بینند

به گزارش خبرگزاری موج، یوسف نوری در نشستی که با وزرای آموزش، خانواده و جوانان جمهوری نیکاراگوئه در دفتر مرکزی وزارت آموزش و پرورش داشت با بیان اینکه خوشحالیم امروز در خدمت شما هستیم، کشوری که اشتراکات زیادی با ما دارد گفت: ما و نیکاراگوئه در مبارزه با استکبار جهانی نقطه اشتراک داریم و همین باعث شده است که بتوانیم استقلال خود را حفظ کنیم.

وی افزود: توصیه مقام معظم رهبری و رئیس جمهور این است که با کشورهای حوزه مقاومت ارتباط نزدیکی داشته باشیم. این تحریم‌های ظالمانه باعث رشد در کشور ما شده است. در حوزه زیرساختی فضای مدارس از سرانه ۱.۵ متر برای هرنفر به بیش از ۵ متر مربع رسیده است.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه در ریشه کنی بیسوادی درگروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال از ۴۷ به ۹۷ درصد رسیده‌ایم گفت: دانش آموزان ما در المپیادهای جهانی رتبه های برتر دارند و توانستند امسال ۲۰ مدال طلا کسب کنند. خوشحالم که در کشور نیکاراگوئه هم به دلیل جوانی جمعیت وزارت جوانان تشکیل شده و هم وزارت خانواده دارند. از اینکه برنامه تحول در آموزش را آغاز کرده‌اند جای خوشحالی دارد.

نوری ادامه داد: اصلاحات آموزش در این کشور با شعار یک وزارتخانه در جامعه شروع شده و۴ درصد جی دی پی شان به آن اختصاص یافته و برنامه ویژه دانش آموزان با نیازهای ویژه دارند، تقویت مهارتهای زندگی و اجباری کردن آموزش در دوره ابتدایی را در دستورکار قرار داده‌اند.

وی با اشاره به اینکه ظرفیت‌های خوبی برای همکاری متقابل داریم عنوان کرد: آنها اقداماتی برای انسداد مبادی بیسوادی انجام داده اند، ما هم در ایران سازمان نهضت سوادآموزی را به فرمان حضرت امام ایجاد کرده و تجربیات خوبی در این زمینه داریم. همچنین بحث المپیادهای جهانی مطرح و زمینه همکاری بسیار خوبی است.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: نیکاراگوئه در دوران کرونا آموزش سیار الکترونیک در بین مدارس داشت. ما شبکه یادگیری قدرتمندی با موتور جست وجوی ویژه دانش آموزان داریم که می‌توانیم آن را به آن کشور انتقال دهیم. اکنون بخشی از مدارس ما به دلیل آلودگی هوا غیرحضوری است و نزدیک سه میلیون نفر در شاد آموزش می بینند.

نوری با بیان اینکه یکی دیگر از ظرفیت‌ها، انجمن اولیاء و مربیان است که قدمت زیادی دارد گفت: مورد آخر، خیرین مدرسه ساز است که فعالیتش را از سال ۷۷ آغاز کرده و امروز از هر دوکلاس درس، یک کلاس درس توسط خیرین و بدون هیچ چشمداشتی ساخته می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه