English

وزیر علوم:

تبیین دستاوردهای علم و فناوری پیش از خطبه های نماز جمعه

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: روسای دانشگاه‌ها در ایام دهه فجر به عنوان سخنران پیش از خطبه های نماز جمعه، دستاوردهای علم و فناوری کشور پس از انقلاب اسلامی را تبیین می کنند.

تبیین دستاوردهای علم و فناوری پیش از خطبه های نماز جمعه

به گزارش خبرگزاری موج، دکتر محمد علی زلفی گل در نشست بررسی برنامه‌های گرامیداشت دهه فجر وزارت علوم و دانشگاه‌ها که با حضور سید نظام الدین موسوی رئیس ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی و معاونان و مشاوران وزیر علوم در سالن شهدای جهاد علمی این وزارت برگزار شد؛ برخی از برنامه‌های وزارت علوم و دانشگاه‌ها برای بزرگداشت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را تشریح کرد.

وزیر علوم استفاده از هنر را برای بیان ارزش‌های انقلاب اسلامی و به تصویر کشیدن دستاوردهای این انقلاب مردمی از سویی و برگزاری باشکوه جشن‌های پیروزی انقلاب از سویی دیگر مهم دانست و تاکید کرد از هم اکنون برای استفاده از ظرفیت دانشکده‌های هنر دانشگاه‌ها برنامه ریزی شود.

دکتر زلفی گل گفت: در نمایشگاه‌هایی که در سطح دانشگاه‌ها برگزار می‌شود از آثار ادبی و هنری اساتید دانشگاه‌ها و سایر دانشگاهیان استفاده شود و تجلیل از اساتید و کارکنان پیشکسوت دانشگاه‌ها و بازنشسته‌ها یکی از بخش‌های اصلی برنامه‌ها باشد.

وی ایام الله دهه فجر را فرصت مناسبی برای برقراری مجدد پیوند دانشگاه با دانش آموختگان دانست و گفت: در برنامه‌های دهه فجر از فارغ التحصیلان ده سال اول هر دانشگاه‌ها دعوت شود و در دانشگاه‌هایی که تعداد زیاد است برنامه به شکل دانشکده‌ای برنامه‌ریزی شود.

وزیر علوم مشارکت دانشجویان و بویژه تشکل‌های اسلامی دانشجویی را یک اصل در برنامه‌های دهه فجر دانست و از رؤسای دانشگاه‌ها خواست از هم اکنون با تشکل‌های دانشجویی اسلامی نشست هماهنگی برگزار کنند.

زلفی‌گل به ظرفیت بالای هیئت‌های مذهبی داخل دانشگاه‌ها اشاره کرد و گفت: همانگونه که این هیئت‌ها در برنامه اربعین عملکرد مهمی داشتند می‌توانند به برنامه‌های گرامیداشت دهه فجر نیز کمک کنند.

وزیر علوم برپایی نمایشگاه دستاوردهای شاخص و برگزیده دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی و مقایسه وضعیت کنونی مراکز آموزش عالی از حیث آموزش، پژوهش و … با پیش از انقلاب اسلامی را از برنامه‌هایی دانست که باید در ایام دهه فجر در همه دانشگاه‌ها اجرا شود.

وی افزود: با استفاده از فناوری‌های چند رسانه‌ای در فضای مجازی و پایگاه اطلاع رسانی مؤسسات آموزش عالی هم امکان برگزاری نمایشگاه دیجتال در این موضوع وجود دارد.

گفتنی است معاونان وزیر علوم و معاونین شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی نیز در این نشست حضور داشتند و دیدگاه‌های خودرا در خصوص برنامه‌های وزارت علوم در ایام دهه فجر بیان کردند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه