English

گیاهانی که شما را از شر انرژی منفی خلاص می‌کنند

برخی از گیاهان می‌توانند ارتعاش و تاثیر مثبت در خانه به وجود آورند و موجب جریان یافتن انرژی مثبت در فضای منزل شوند.

گیاهانی که شما را از شر انرژی منفی خلاص می‌کنند
به گزارش خبرگزاری موج

، تلاش برای ایجاد انرژی مثبت برای بهبود سلامتی، افزایش طول عمر و افزایش احساس خوشبختی در زندگی یکی از ضروریات محسوب می‌شود. شما فقط وقتی می توانید زندگی شاد و سلامتی داشته باشید که فضای مثبتی در اطرافتان وجود داشته باشد.

قرن هاست که از گیاهانی که نقش مهمی در بهبود سلامتی و افزایش شادابی و نشاط در زندگی روزمره دارند، استفاده می شود. این امر به ما کمک می کند جریان انرژی را در فضای فیزیکی حفظ کنیم.

هر چند امکان دارد دانشمندان به فواید انرژی‌بخش گیاهان توجهی نداشته باشند، اما ثابت شده که داشتن گیاهان در منزل، به تصفیه‌ی هوا و تامین اکسیژن بیشتر کمک می‌کند. با داشتن هوای تمیزتر برای تنفس، افراد به طور طبیعی شادتر، سالم‌تر و سرحال‌تر خواهند بود.

 

در ادامه با چند گیاه که انرژی مثبت را به خانه شما می‌آورند آشنا خواهید شد:

1_اسطوخدوس یا لوندر (Lavender)

استوخدوس

از مزایای این گیاه میتوان به بهبود کیفیت خواب، حذف انرژی‌های منفی، کاهش درد و تنش، بهبود درمان، کاهش استرس و اضطراب و افزایش آرامش اشاره کرد.

روغن لوندر با خاصیت‌های منحصر به فردی همانند کمک به خواب، کنترل اضطراب و بهبود خلق‌و‌خو شناخته شده است. هر وقت نتوانستید بخوابید، گذاشتن کمی لوندر زیر بالش می‌تواند کمک‌کننده باشد. گفته می‌شود لوندر انرژی منفی را از بین برده و موجب افزایش آرامش و آسودگی فرد در زندگی می‌شود.

 

2_ گل یاسمن

این گیاه موجب کاهش یافتن احساسات منفی، متعادل کردن احساسات، افزایش مثبت‌گرایی و انرژی خوب، افزایش خواب‌های منطقی و فرا روانی، افزایش هوشیاری و کاهش افسردگی و اضطراب می‌شود.

گل یاسمن توانایی بهبود سلامت قلب را دارد و مثل لوندر به بهبود روند خواب نیز کمک کند. این گیاه مقدار زیادی آنتی‌اکسیدان را دارد که به بهبود التهاب و کاهش افسردگی کمک شایانی می‌کند. معمولا از این گیاه در تهیه چای‌ها و دمنوش‌های مختلف استفاده می‌شود.

 

3_نعناع فلفلی

نعناع فلفلی موجب بهبود سلامت دستگاه گوارش،خوشبو شدن دهان، افزایش هوشیاری، تسکین و التیام احتقان، افزایش هوشیاری روحی و معنوی، کاهش سردرد و بهبود انرژی می‌شود.

یک فنجان چای نعناع فوری می‌تواند شما را آرام کند و بوی شگفت‌انگیزی دارد. طبق گفته افرادی که آن را در خانه‌های خود پرورش می‌دهند، می‌تواند انرژی مثبت منزل شما را نیز افزایش دهد.

 

4_ گیاه یشم

از مزایای این گیاه می‌توان به افزایش حس آرامش، جذب ثروت، دادن انرژی مثبت، بهبود عواطف، پیوند بدن، ذهن و روح، افزایش شانس و خوشبختی، محافظت در برابر انرژی منفی، افزایش روابط مثبت و افزایش آسودگی و آرامش خاطر اشاره کرد.

 

5_ گیاه بامبو

یکی از پرفروش ترین گیاهان چینی در جهان، گیاهان بامبو است. این گیاه نشان دهنده قوت و پایداری است و نمادی از سخت کوشی، صبر و طول عمر بوده است. اغلب از آن به طور گسترده ای به عنوان گیاهان داخلی استفاده می شود، لذا مراقبت بیشتری نیاز دارد. این گیاه انرژی منفی را از بین می برد، خانه را تمیز می کند و محیط اطراف را پاکسازی می کند. گیاهان بامبو همچنین اعتماد به نفس را افزایش می دهند، عزت نفس را افزایش می دهند و در صورت قرار گرفتن در محل مناسب و دفتر کار، انرژی را دو چندان می کنند.

چند شاخه‌ی بامبو را در آب تازه و در داخل گلدان قرار دهید. برای موفقیت‌ تحصیلی و خلاقیت و آفرینندگی، پنج شاخه‌ی بامبو را در گلدان قرار دهید (گلدان را در منطقه‌ی خلاقیت و آفرینندگی منزل قرار دهید). در منطقه‌ی خانواده و سلامت ۷ شاخه‌ی بامبو قرار دهید. در منطقه‌ی ثروت ۸ شاخه‌ی بامبو قرار دهید.

برای شانس ۹ شاخه از آن را داخل گلدان قرار دهید. می‌توانید گلدان حاوی ۹ شاخه‌ی بامبو را هر جایی از منزل قرار دهید، اما بهتر است آن را در مرکز خانه بگذارید. فراموش نکنید که آب آن را باید زود به زود عوض کنید.

 

6_ رزماری

رزماری یک گیاه پرطرفدار است که برای ارتقاء سلامت روانی و جسمی شناخته شده است. اعتقاد بر این است که بوی گیاه می تواند فوراً خلق و خوی شما را بهتر کند، خستگی را کاهش دهد، با اضطراب مبارزه کند، حافظه را بهبود بخشد و خواب را القا کند. مهم نیست کجا آن را نگه دارید، انرژی منفی را از محل دور می کند.

رزماری علاوه بر مزایای درمانی آن، مزه و بوی خیلی خوبی دارد و آشپزی با آن عالی است. روغن رزماری حاوی مقدار زیادی آنتی‌اکسیدان است و برای بدن بسیار مفید است.

 

7_ آلوئه ورا

آلوئه ورا یکی از گیاهان محافظت معنوی است. این یک گیاه بسیار تاثیرگذار است و از روزهای قدیم برای مراقبت از پوست، سلامت و فعالیت های معنوی استفاده می شده است. بسیاری از فرهنگ های باستانی آن را یک گیاه مقدس می دانند، زیرا اگر در داخل یا خارج از خانه کاشته شود، تمام انرژی منفی اطراف خانه را از بین می برد.

 

8_ گیاه لوتوس یا نیلوفر آبی

گیاه لوتوس یا نیلوفر آبی موجب افزایش صلح و آرامش، کاهش استرس، اضطراب و افسردگی، افزایش آگاهی روحی و معنوی، کاهش منفی‌نگری و بهبود قدرت تفکر می‌شود. تصویر این گل خیلی زیاد در عوالم روحانی دیده شده و اغلب در چاکراها مجسم می‌شود. گفته می‌شود که نیلوفر آبی در رسیدن به روشن فکری و ارتباط با قدرت‌های برتر وجود شخص کمک‌کننده است. همچنین این گیاه می‌تواند آگاهی روحی معنوی فرد را افزایش دهد.

 

9_ گیاه پول چینی

پول چینی

خیلی سخت نیست که ببینیم چرا این گیاه آپارتمانی به عنوان یکی از بهترین‌ها برای فنگ‌شویی در نظر گرفته می‌شود. برگ‌های گرد و زمرد رنگ آن شبیه سکه هستند. علاوه بر افزایش و بهبود ثروت، شانس خوب و رونق و سعادت برای صاحبش به ارمغان می‌آورد. مراقبت از این گیاه آپارتمانی شیک و مد روز نیز نسبتا آسان است. زیرا نسبت به نور و خاک خیلی حساس نیست.

یک نکته مثبت دیگر هم در مورد آن وجود دارد و آن اینکه گیاه مادر جوانه‌هایی می‌دهد که می‌توان آن‌ها را به عنوان گیاه جدید پرورش داد یا آن‌ها را به خانواده و دوستان هدیه کرد. به همین خاطر، لقب دیگر گیاه پول چینی، گیاه دوستی است.

 

10_ اسپاتی فیلوم یا گیاه صلح

گیاه اسپاتی فیلوم یا گیاه صلح باعث افزایش آرامش و آسایش خاطر، حذف سموم از بدن، کاهش استرس، اضطراب و افسردگی، افزایش انرژی مثبت و کاهش منفی‌نگری می‌شود.  همانطور که از اسم این گیاه مشخص است، معروف است که اسپاتی فیلوم یا گیاه صلح، آرامش و صلح را به زندگی می‌آورد. همچنین این گیاه، سموم را از هوا دفع کرده و سلامتی را ارتقا می‌دهد. اعتقاد بر این است که گیاه صلح، آگاهی روحی و معنوی را افزایش می‌دهد و افراد را قادر می‌سازد که با قدرت‌های بالاتری که در وجود خود دارند ارتباط برقرار کنند.

 

بیشتر بخوانید:

تاثیر چای سیاه بر لاغری چقدر است؟

عزت نفس مهم‌ترین فاکتور موفقیت

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه