English

معاون فراجا:

ارائه خدمات روانشناختی و مشاوره رایگان در کلانتری‌ها

معاون فرهنگی و اجتماعی فراجا گفت: ارائه خدمات روانشناختی و مشاوره در دوایر اجتماعی کلانتری ها، برای عموم مردم آزاد بوده و نیاز به هیچ گونه پرونده قضائی یا انتظامی ندارد.

ارائه خدمات روانشناختی و مشاوره رایگان در کلانتری‌ها

به گزارش خبرگزاری موج، سردار مهدی حاجیان در تشریح اقدامات ۹ ماهه حوزه مشاوره و مددکاری پلیس در سال ۱۴۰۱، اظهار داشت: در ۹ ماهه اول سال ۱۴۰۱ قریب ۷۵۰ هزار خدمت مشاوره ای در مراکز مشاوره و دوایر اجتماعی کلانتری ها به مردم عزیز، ارائه که در همین رابطه ۶۵ درصد پرونده ها منجر به مصالحه شده است.

معاون فرهنگی اجتماعی فراجا با اشاره به اینکه هدف نهایی و غایی از راه اندازی حوزه مشاوره و مددکاری در پلیس، کمک به تحکیم بنیان خانواده و بسط و گسترش سلامت روانی، اجتماعی و پیشگیری از آسیب های اجتماعی است، گفت: با توجه ویژه سردار اشتری، فرمانده کل انتظامی کشور و تخصیص ویژه نیرو به این حوزه در حال حاضر قریب ۱۱۰۰ دایره اجتماعی در کلانتری‌های کشور و ۵۵ مرکز مشاوره از حضور روانشناس و مشاور بهره‌مند بوده و در حال ارائه خدمات روانشناختی و مشاوره‌ای به مردم هستند.

این مقام ارشد انتظامی افزود: ارائه خدمات روانشناختی و مشاوره در مراکز مشاوره و دوایر اجتماعی کلانتری های سراسر کشور، برای عموم مردم آزاد بوده و نیاز به هیچ گونه پرونده قضائی یا انتظامی ندارد. 

سردار حاجیان با اشاره به اینکه ارائه خدمات در مراکز تخصصی مشاوره پلیس بدون دریافت هزینه و رایگان به هموطنان عزیز ارائه می شود، یادآور شد: مراجعان دارای پرونده قضائی و انتظامی نیز به تناسب شرایط از خدمات مشاوره ای پلیس بهره مند می شوند.

این مقام عالی انتظامی، عنوان داشت: خدمات روانشناختی و مشاوره نیاز امروز جامعه است و بر اساس اطلس آسیب های روانی اجتماعی و تحلیل های انجام شده در این رابطه، این نیاز بیش از پیش مهم بوده و باید مورد توجه قرار گیرد.

معاون فرهنگی اجتماعی پلیس با اشاره به اینکه سابقه ۲۰ ساله ارائه خدمات مشاوره در پلیس ایران، نشان‌دهنده هوشمندی، جامعه محوری و آینده نگری پلیس نسبت به شرایط جامعه می باشد، از دیگر اقدامات تخصصی پلیس در این زمینه، تولید و انتشار پیام های کوتاه آموزشی-روانشناختی در فضای مجازی به تعداد ۳۴ هزار پیام، تولید کلیپ های آموزشی کوتاه یک دقیقه ای و انتشار در فضای مجازی به تعداد ۹۰۰ کلیپ، ارائه آموزش های روانشناختی از طریق برنامه های صدا و سیما به تعداد ۱۱۶۰ مورد، انجام تعاملات موثر با نهادهای همسو با حوزه مشاوره و مددکاری در سطح یکایک کلانتری های کشور به تعداد ۹۰۰۰ جلسه، تولید ۱۰۷ مورد مستند کوتاه مشاوره ای و پخش از رسانه های استانی و ملی و برگزاری ۶۸۵ جلسه مشاوره گروهی بوده است.

سخنگوی فراجا همچنین افزود: در راستای ارتقای دانش تخصصی مشاوران و به روز نمودن اطلاعات تخصصی مددکاران پلیس در ۹ ماهه سال جاری ۱۳۰ کارگاه آموزشی تخصصی کشوری و استانی با استفاده از اساتید برجسته کشور برگزار گردیده است.

این مقام ارشد انتظامی ادامه داد: ضمن اینکه تهیه، تالیف و چاپ ۲۰ عنوان کتاب تخصصی در حوزه روانشناسی، مشاوره و مددکاری اجتماعی از دیگر اقدامات علمی پژوهشی بوده است که در تاریخ ۲۸ آذر ماه سال جاری و با حضور سردار فرمانده  کل انتظامی کشور در اداره کل مشاوره و مددکاری فراجا رونمایی شده است.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به برنامه ریزی انجام شده و در راستای بهره مندی از دانش نخبگان و بهره گیری از آخرین دستاوردهای علمی این حوزه، مقرر است تا دومین همایش ملی نقش روانشناسی، مشاوره و مددکاری اجتماعی در تامین و توسعه امنیت روانی اجتماعی با مشارکت مراکز علمی و دانشگاهی کشور نیز برگزار شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی