English

استقرار نیروهای اورژانس در میادین پرتردد پایتخت به علت افزایش آلودگی هوا

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران با اشاره به وضعیت آلودگی هوای تهران از تداوم آماده باش مدیریت بحران خبر داد و از مردم خواست که از ترددهای غیرضروری پرهیز کنند.

استقرار نیروهای اورژانس در میادین پرتردد پایتخت به علت افزایش آلودگی هوا

به گزارش خبرگزاری موج، حامد یزدی مهر با اشاره به وضعیت آلودگی هوای شهر تهران گفت: طبق گزارش سازمان هواشناسی از امروز دوشنبه ۱۲ دی ماه تا چهارشنبه، وضعیت آلودگی هوا در حد ناسالم برای تمام گروه‌ها ادامه خواهد داشت و در صورت عدم مهار منابع آلاینده ثابت و متحرک شاخص آلودگی تا حد بسیار ناسالم را خواهیم داشت.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران ادامه داد: در همین راستا توصیه اکید مدیریت بحران به همه مردم و شهروندان عدم فعالیت در فضای باز و تردد غیرضروری است.

یزدی مهر گفت: هم اکنون نیروهای اورژانس در میادین پرتردد پایتخت مستقر هستند و شهروندان در صورت احساس تنگی نفس، دو بینی، سردرد، سرگیجه، تهوع می‌توانند به عوامل اورژانس مراجعه کنند تا به مشکل آنها رسیدگی و اقدامات لازم انجام شود.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران همچنین به مدیریت منابع آلاینده تاکید کرد و افزود: در ایام آلودگی هوا در سطح صدور هشدار نارنجی بهترین راهکار برای همه گروه‌های حساس، افراد دارای بیماری زمینه‌ای، سالمندان و کودکان و بانوان باردار ماندن در منزل است چرا که طبق توصیه‌های سازمان بهداشت جهانی غلظت ذرات معلق در هوای پایتخت در شرایط کنونی با استاندارد فاصله دارد و به هیچ عنوان مناسب این افراد نیست.

یزدی مهر اظهارکرد: با توجه به اعلام گروه سلامت هوا و تغییر اقلیم وزارت بهداشت مهم‌ترین آلاینده در هوای کلانشهر تهران ذرات معلق PM۲.۵ است و این ذرات اثرات زیادی بر سلامت انسان دارد و مهم‌ترین عامل خطرناک در هوا برای انسان‌ها به شمار می‌رود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه