English

خبرگزاری موج گزارش می دهد؛

پروژه انتقال پایانه های مسافربری به خارج از شهر به کجا رسید؟/ شهردار منطقه پاسخ داد

شهردار منطقه 16 گفت: پس از بازدید شهردار از این منطقه در سال گذشته مصوباتی درخصوص انتقال پایانه جنوب به معاونت ترافیکی شهرداری تهران ارجاع شد که براساس آن دو برنامه درازمدت و کوتاه مدت در دستور کار قرار گرفت.

پروژه انتقال پایانه های مسافربری به خارج از شهر به کجا رسید؟/ شهردار منطقه پاسخ داد

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری موج، سال هاست که طرح انتقال پایانه های مسافربری به خارج از شهر در مدیریت های مختلف شهری مطرح شده است و به اتفاق، تمام شهرداران و اعضای شورای شهر بر لزوم این انتقال تاکید کرده اند اما تاکنون این پروژه اجرایی نشده است و وجود این پایانه ها منجر به ایجاد ترافیک های سنگین در مناطق درگیر شده است.

در این راستا، پایانه مسافربری ترمینال جنوب واقع در منطقه 16 تهران منجر به ایجاد ترافیک های به شدت سنگین در محدوده میدان بهمن، بزرگراه بعثت و محله خزانه بخارایی شده است.

علی رغم معضل ترافیک برای این منطقه، محله های اطراف این پایانه نظیر دروازه غار، باغ آذری و خزانه بخارایی درگیر بسیاری از ناهنجاری ها و معضلات اجتماعی شده و حواشی این پایانه به محلی برای تردد، اجتماع و اسکان معتادان متجاهر و کارتن خواب ها تبدیل شده است که امنیت و آرامش مسافران را تحت شعاع قرار داده و چهره مخدوشی از شهر تهران را برای مسافران تازه وارد به پایتخت تداعی می کند.

گفتنی است، طبق استاندارهای جهانی، باید اطراف پایانه های مسافربری به علت تردد مسافران داخلی و خارجی، شاهد تمرکز انواع مراکز خرید و نمایشگاه ها باشیم اما وضعیت حال حاضر پایانه جنوب به هیچ عنوان زیبنده شهروندان پایتخت و مسافران نیست.

در سال 99، اظهاراتی مبنی برانتقال این پایانه به اطراف حرم امام خمینی(ره) به جهت دسترسی حرم به ایستگاه های مترو، اتوبوس و تاکسی مطرح شد که تا کنون اجرایی نشده است.

 سید مرتض روحانی شهردار منطقه 16 در این خصوص به خبرنگار اجتماعی خبرگزاری موج می گوید: پس از بازدید شهردار تهران از این منطقه در سال گذشته مصوباتی درخصوص انتقال پایانه جنوب به معاونت ترافیکی شهرداری تهران ارجاع شد که براساس آن دو برنامه درازمدت و کوتاه مدت در دستور کار قرار گرفت.

وی در ادامه افزود: براساس این مصوبات نهایی شد که در وهله نخست با گستردگی سطح پایانه های مسافربری در سطح شهر تهران مقابله شود و در گام بعدی باید پایانه ها به صورت کامل از مکان های فعلی که موجب ایجاد ترافیک در سطح شهر شده است منتقل شود.

شهردار منطقه 16 همچنین به سفر زاکانی به این منطقه اشاره کرد و افزود: براساس دستورات شهردار مقرر شد باربری های موجود در حاشیه ترمینال که تا میدان شوش گسترش پیدا کرده است و متراژ برخی از آنان تا 30 هزار متر می رسد به محیط دیگری منتقل شود که خوشبختانه با استقبال مالکان این باربری ها نیز روبه رو شد. همچنین مقرر شد در مقابل این انتقال کاربری هایی که مدنظر این فضا است در کمیسیون ماده 5 بررسی شود.

وی با بیان اینکه انتقال پایانه های نیاز به تمهیدات بسیار گسترده دارد خاطر نشان کرد: با توجه به دو دستور زاکانی محیط های اطراف ترمینال خریداری شده و دیگر امکان گسترش این پایانه در آن فضا مهیا نیست همچنین اقدامات مطالعاتی به جهت انتقال این پایانه در دستور کار سازمان پایانه‌های مسافربری و پارک‌سوارها که زیر نظر معاونت ترافیک شهرداری تهران است قرار گرفته است.

به گزارش خبرگزاری موج، پیش از این، اظهاراتی مبنی بر انتقال این پایانه به ضلع شرقی راه آهن تهران مطرح شد که به مرحله اجرایی نرسید.

گفتنی است، این پایانه در سال 53 در مساحتی حدود 17 هکتار احداث شد و امروز به عنوان یکی از ظرفیت های قابل توجه در حوزه حمل و نقل مورد توجه قرار گرفته است و باید برای رفع معضلات فوق راهکاری منطقی و عملی ارائه شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه